فرماندار جوین:

افزایش آسیب‌های اجتماعی به دلیل فاصله گرفتن از آموزه‌های قرآنی است/ افزایش آمار طلاق در جوین

فرماندار جوین گفت: فاصله گرفتن از آموزه‌های قرآنی و ارزش های اسلامی، افزایش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۸۶۹۸۲۳۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، ابراهیم جدی‌کار در جمع مدیران شهرستان اظهار داشت: وجود قرآن در محیط یک خانواده نجات بخش است، چرا که در کنار آثار اخروی باعث سعادتمندی انسان در دنیا نیز می شود.

وی افزود: فاصله گرفتن از آموزه های قرآنی و ارزش های اسلامی، انحراف و افزایش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

فرماندار جوین با اشاره به اینکه کاهش آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، افزود: ایشان به یک تیم ۱۰۰ نفره ماموریت دادند تا روی آسیب های اجتماعی مطالعه و مسائل اولویت دار در این زمینه را شناسایی کنند.

جدی کار تصریح کرد: طی بررسی های صورت گرفته از سوی این تیم، اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، بی بندو باری اجتماعی و مناطق بحرانی و حاد، جزء مهم ترین آسیب های اجتماعی در کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتیاد، طلاق و بی بندو باری اجتماعی جزء بیشترین آسیب هایی است که در جوین وجود دارد، گفت: مدیران فرهنگی شهرستان برای مبارزه با این معضلات، برنامه های راهبردی ارائه دهند.

فرماندار جوین با اشاره به اینکه دشمن سرمایه های زیادی هزینه می کند تا جامعه اسلامی را از مسیر اصلی خود منحرف کند، تصریح کرد: ۱۵ هزار شبکه ماهواره ای که در کشور قابل دریافت می باشد، یکی از نقشه های شوم دشمن برای از بین بردن بنیان خانواده است.

جدی کار با بیان اینکه وجود همین شبکه های ماهواره ای، یکی ازمهم ترین دلایل افزایش پدیده طلاق در جامعه است، یادآورشد: برخی از والدین بدون توجه به این موضوع که، ماهواره بنیان خانواده را از هم می پاشد، این دشمن را وارد خانه های خود کرده اند.

وی در ادامه به افزایش آمار طلاق در جوین اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ به ازای هر ۲۵ ازدواج یک طلاق در شهرستان ثبت شده و این در حالی است که در سال جاری به ازای هر ۴ ازدواج یک مورد طلاق به ثبت رسیده است.

فرماندار جوین با بیان اینکه افزایش آمار طلاق در شهرستان یک زنگ خطر است، افزود: برای مقابله با این معضل، هم مردم و هم مسئولین باید پا کار بیایند.

جدی کار در پایان با اشاره به اینکه، سالم سازی جامعه یک وظیفه همگانی است، گفت: نهادهای دولتی و بخش خصوصی باید از تمام ظرفیت خود برای مبارزه با آسیب های اجتماعی، استفاده کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار