خبرهای داغ:
مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه تشکیل حلقه‌های علمی نیز در دستور کار بسیج اساتید قرار گرفته است، تصریح کرد: اولین هدف حلقه‌های علمی کادرسازی است و هدف دیگر این است که حرکت پرشتاب علمی در لایه دانشجویی قوی‌تر شود.
کد خبر: ۸۶۹۸۲۶۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، علیرضا احساندوست در مراسم گردهمایی اساتید بسیجی اصفهان که به مناسبت روز بسیج اساتید تشکیل شد، اظهار کرد: نقش استادان بسیجی در دانشگاه نقش حساسی است و وجود بسیج اساتید در دانشگاه یک نعمت است.

وی افزود: قبل از تشکیل رسمی بسیج اساتید، اصفهان دارای بسیج اساتید بود و با تشکیل رسمی بسیج اساتید نیز به لحاظ کمی و کیفی کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشته است.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان بیان کرد: مجموعه اساتید دانشگاه در کل کشور 70 هزار نفر استاد هستند و 45 هزار نفر نیز عضو سازمانی بسیج اساتید هستند.

احساندوست ادامه داد: در استان اصفهان 12 هزار استاد و مدرس وجود دارد که 3 هزار نفر عضو بسیج اساتید شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جذب حداکثری به بسیج اساتید اولین برنامه و سیاست ماست، تأکید کرد: راهبرد تشکیل بسیج بیست‌ میلیونی حضرت امام(ره) به بسیج ده‌ها میلیونی تبدیل شده است که تمام تلاش ما در جذب حداکثری هست.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه در مجموعه بسیج اساتید فعالیت‌های مختلفی را دنبال می‌کنیم، اظهار داشت: پایه حضور بسیج و بسیجی در یک‌ نهاد و تشکل، شجره طیبه صالحین معروف به حلقه‌های صالحین هست.

احسان دوست گفت: این هسته‌ها و حلقه‌ها بود که با راهنمایی‌های امام خمینی(ره) توانست انقلاب اسلامی را به وجود آورد؛ در هیچ نهاد و تشکلی حلقهٔ معرفتی به‌مانند حلقه‌های صالحین وجود نداشته است.

وی عنوان کرد: وظیفه اول استاد دانشگاه تدریس و پژوهش هست و وجود حرکت‌های معرفتی و بصیرت‌افزایی مربوط به بسیجی‌هاست.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: اهداف در بسیج اساتید معرفت‌شناسی، هستی‌شناسی، انسان‌شناسی، دین‌شناسی، اخلاق اسلامی، اندیشه سیاسی اسلام، غرب‌شناسی و... است که این موضوعات در حلقه‌های صالحین دنبال و پیگیری می‌شود.

احساندوست اظهار کرد: از 3 هزار عضو موجود در بسیج اساتید استان اصفهان تاکنون نیمی از این تعداد به عضویت حلقه‌های صالحین درآمده‌اند لکن همه آحاد بسیج باید عضو شجره طیبه صالحین باشند.

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه تشکیل حلقه‌های علمی نیز در دستور کار بسیج اساتید قرار گرفته است، تصریح کرد: اولین هدف حلقه‌های علمی کادرسازی است و هدف دیگر این است که حرکت پرشتاب علمی در لایه دانشجویی قوی‌تر شود.

احساندوست عنوان کرد: 300 حلقه علمی در استان داریم و دانشجویان تحت تربیت اساتید قرارگرفته‌اند و علاوه بر این‌ها در حوزه‌های علمی پژوهشی نیز همچون اقتصاد مقاومتی فعالیت‌هایی در حال انجام هست.

وی ادامه داد: در بحث تمدن نوین اسلامی نیز فعالیتی در حال انجام است تا اصفهان نیز نقش‌آفرینی خود را در این موضوع داشته باشد؛ در بحث جمعیت نیز راهبردهای خوبی در حال بررسی و تبیین است.

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر موضوعی در جامعه نخبگانی و دانشگاهی حل شود، اجرای آن در سطح جامعه امری راحت‌تر خواهد بود.

احساندوست گفت: بسیج اساتید در موضوع سیاسی نیز فعالیت‌هایی اعم از صدور بیانیه و برگزاری جلسات بصیرت افزایی داشته است.

وی عنوان کرد: وظیفه ذاتی همه مدیران کشور و دانشگاه‌ها و بسیج اساتید بحث انقلاب و انقلابی ماندن است.

مسؤول بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم افزود: در نگاه مطالبه‌گری خود، به دنبال تشکیل حکومت اسلامی فراگیر هستیم.

احساندوست در پایان تأکید کرد: در حوزه تحول در علوم انسانی فعالیت‌هایی در حال انجام است و برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در حال پیگیری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها