خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه جامعه بدون فرهنگ جامعه مرده‎ای خواهد بود، گفت: متولیان امور فرهنگی از فرهنگ به عنوان خون در رگ جامعه یاد می‎کنند.
کد خبر: ۸۶۹۸۳۱۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان،به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام نورالله ولی‎نژاد با گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی عصر امروز در نشست صمیمی مطبوعات با اهالی رسانه برگزار شد، فرهنگ را یکی از اولویت‎های مهم در جامعه برشمرد و اظهار کرد: فرهنگ باید با لطافت و ظرافت همراه باشد با شمشیر و نیزه نمی‎توان کار فرهنگی انجام داد و سرنیزه به تنهایی کارایی ندارد و در کنار آن فرهنگ باید بستر و زمینه‎سازی شود.

ولی‎نژاد با بیان اینکه دو نکته در بحث فرهنگ نهفته است، عنوان کرد: کار فرهنگی به صورت کم‎بازده و دیر بازده است و تلاش بیشتر ثمره کمتری را خواهد داشت و این ثمره به سرعت به دست نمی‎آید مانند باغی که در مدت طولانی به آن رسیدگی شود و کود و آب و سایر کارها صورت گیرد تا باغ به بار بنشیند و هنگامی که باغ به ثمر نشست یک دنیا می‎ارزد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه 35 امین سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی است، یادآور شد: در کار فرهنگی تقابل، تهاجم و شبیخون فرهنگی وجود دارد و هنگامی که کار فرهنگی آغاز شد در برابر آن تهاجم فرهنگی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی تقابل را کار فرهنگی باید پاسخگو باشد، افزود: در عرصه تقابل کار فرهنگی پاسخگو است و ابزار فرهنگی منطق ، اخلاق و زبان روشن است.

ولی‎نژاد با بیان اینکه دنیا به سمت تصرف فرهنگی است، بیان داشت: دلیل آنکه ماهواره و فضای مجازی و رسانه‎ها به استخدام آنها در آمده است نمایانگر این است که دنیا به دنبال تسلط و تصرف فرهنگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان اضافه کرد: تنها راه مبارزه با بشریت مبارزه فرهنگی است و ترور کردن، تروریسم، بمباران و موشک‎باران کردن در این راستا جواب نمی‎دهد.

وی با بیان اینکه کشورها را با منطق و فرهنگ تصرف خواهند کرد: تاکید کرد: ملتی پیروز خواهد بود که منطق قوی داشته باشد و در آینده‎ای نه چندان دور فرهنگ جای خودش را در کشورها باز می‎کند.

ولی‎نژاد با اشاره به اینکه بشر به دنبال تهاجم فرهنگی است، اذعان کرد: فرهنگ به دنبال این است که جهانی شود و بشر به دنبال این است که به سلاح برتر تسلط پیدا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه فرهنگ مرز نمی‎شناسد، تصریح کرد: هرگز نخواهیم گذاشت فرهنگ بیگانه بر فرهنگ ما تسلط پیدا کند زیرا ما یک فرهنگ غنی و مستقلی داریم و این فرهنگ نشانه هویت ما است و کشور ایران جزو نادر کشورهایی است که در مقابل فرهنگ غرب ایستادگی می‎کند.

وی با بیان اینکه دنیا به سمت سیاست می‎رود، عنوان کرد: کشور ایران در حال مقاومت است که تحت تاثیر سیاست غرب قرار نگیرد و فرهنگ همه آین‎ها را پیش می‎برد.

ولی‎نژاد با بیان اینکه فرهنگ حیات بشر است، تصریح کرد: فرهنگ بیگانه به سرعت جامعه را از پای در‎می‎آورد و در نقطه مقابل آن کشور ایران دارای فرهنگ غنی و مستقل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه فرهنگ از اولویت‎های نخست در جامعه است، گفت: جامعه‎ای که از نعمت فرهنگ برخوردار باشد در حال پیشرفت است و اقتصاد مقاومتی زیربنای آن فرهنگ است و جامعه‎ای که فاقد فرهنگ غنی است در اقتصاد وابسته است و کشور وابسته معمولاً مستقل نخواهد بود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها