کارشناس فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی خاتم گفت:اعزام و استقرار روحانیون در شهر و روستا از اولویت های کاری ما می باشد چرا که این کار از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه مسلماً جلوگیری خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۹۸۳۲۴
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، کارشناس فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی خاتم اظهار داشت:اول تیر ماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نامگذاری شده است و در واقع نامگذاری چنین روزی برای رسیدن به اهداف مختلف فرهنگی برای تعالی اسلام ناب محمدی است.

سید مهدی حسینی با بیان اینکه شناساندن اهمیت و ارزش تبلیغ دینی در جامعه یکی از وظایف مبلغ است، تأکید کرد: آسیب شناسی در این حوزه برای دستاوردی مذهبی ضروری است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های سازمان پرداخت و اظهار داشت: اعزام و استقرار روحانیون در شهر و روستا از اولویت های کاری ما می باشد چرا که این کار از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه مسلماً جلوگیری خواهد کرد.

حسینی گفت: در حال حاضر 78 هیئت مذهبی در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 48 هیئت مختص به برادران و 30هیئت اختصاص به خواهران دارد.

وی افزود: در بحث کانون مداحان240مداح اهل بیت در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند که به دلیل استقبال از این کانون، با ایجاد دو مرکز آموزش مداحی گام های مثبتی جهت فعالیت های چشمگیر مداحان در نظر گرفته شده است.

کارشناس فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: مداحان با ثبت نام در سامانه طوبی سطح بندی خواهند شد و بر اساس فعالیت ها به آنان امتیاز داده خواهد شد.

وی گفت: سطح بندی مداحان در راستای ساماندهی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به زودی در سطح شهرستان برگزار می شود تا مداحان از انسجام بیشتری برخوردار شوند.


حسینی اظهار داشت: براساس دستورالعمل ارائه شده در این سطح بندی، مداحان به 4 گروه ستایشگر، ذاکر، مداح و پیرغلام سطح بندی می شوند و دوره های مختلف آموزشی برگزار می شود.

کارشناس فرهنگی در پاسخ به سوالی با موضوع وضعیت اعزام مبلغان به روستاهای این شهرستان، گفت: در راستای اجرای طرح های فرهنگی و اجرای مناسبت های ملی مذهبی و تقویت باورهای فرهنگی 45 روحانی و مبلغ در ماه مبارک رمضان در روستاهای شهرستان استقرار دارند.

وی افزود: اولین و مهم ترین وظیفه مبلغان راستین، انتقال دانش، تجربه، عقیده، فکر و نگرش اسلامی و ایجاد نوسازی و دگرگونی در باورهای فرهنگی، سنن اجتماعی و زمینه فرهنگ پذیری و یا به عبارت کلی تر فرهنگ سازی است همچنین روحانیان مستقر مسئولیت زیادی در روستاها و بخش ها دارند مانند اقامه نماز، برگزاری مراسمات ملی، مذهبی، بیان احکام و مهمترین مسئولیت ایشان جذب حداکثری جوانان به مساجد است.

ارسال نظرات