تامای 10 ساله مشگین‌شهری از چند وقت پیش کوچکترین کتابخانه را در پارکینگ خانه‌شان دایر کرده است؛ او تا به امروز 10 ها جلد کتاب را در اختیار سایر دوستانش قرار داده است.
کد خبر: ۸۶۹۸۳۲۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، با حضور مسئول کتابخانه عمومی مشگین شهر و جمعی از اعضای خانه مطبوعات شهرستان از کوچکترین کتابخانه شهرستان که به همت دختر 10 ساله در پارکینگ خودروی ایجاد شده بود بازدید به عمل آمد.

تاما یعقوبی نوجوان 10 ساله مشگین‌شهری از چند وقت پیش با تبدیل پارکینگ خانه خود اقدام به ایجاد کتابخانه‌ای کوچک کرده است، 10ها جلد کتاب در رده سنی کودکان و نوجوانان در آن قرار داده است و آن را جهت مطالعه در اختیار سایر دوستان خود در محله قرار می‌دهد و با گرد هم آوردن دوستان و سایر هم سن و سالان خود به کارهای فرهنگی هنری مشغول می‌شوند که این ایده می‌تواند به یک ایده فرهنگی در شهرستان تبدیل شود.

در این بازدید هادی عسگرزاده رئیس خانه مطبوعات شهرستان گفت: با استفاده از این ایده می‌توان اقدام به ایجاد قرائت خانه ها با مشارکت مردم در محلات مختلف کرد و با بهره گیری از ساز و کارهای مختلف به ارتقاء کمی و کیفی کتابخوانی در سطح شهرستان کمک کرد .

وی تاکید کرد: با این اقدام ذهن مسئولین را متوجه اهمیت ایجاد کتابخانه‌های محلی کرده است که باید این حرکت فرهنگی مورد حمایت مسئولین مربوطه به ویژه اداره ارشاد اسلامی شهرستان قرار گیرد.

تامای یعقوبی گفت: این کتابخانه با کمک خانواده و مشارکت دوستان و همسایگان ایجاد شده که در این محل کودکان به مطالعه و نقاشی و تفریح می پردازند.

تامای علاقمند به خواندن کتاب های علمی و داستان است . او آرزویش این است که فضانورد شود .تامای در این کتابخانه که بیش از ۱۵ عضو دارد قصد دارد به کودکان نقاشی و خط نویسی نیز یاد بدهد. این دختر خلاق با برگزاری مسابقه نقاشی و قصه گویی سعی دارد محیطی شاد برای کودکان ایجاد کند .

تامای به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست برای تزیین کتابخانه خود از وسایل دور ریز مثل لاستیک اتومبیل ، جعبه چوبی و کاغذ های باطله استفاده کرده است. اعضای ۱۵ نفره این کتابخانه به همراه تامای قرار است بخاطر اهمیت محیط زیست برنامه پاکسازی را در محله خود اجراء کنند .

در این بازدید افقهی مسئول کتابخانه عمومی مشگین‌شهر گفت: طرح مطالعه یاوران با رویکرد افزایش سطح مطالعه در مدارس مشگین شهر اجرا شد که در این طرح دانش آموزان به عنوان رابط کتابخانه کتاب‌های مختلف را در مدارس بین دانش اموزان به مدت یک هفته توزیع کردند.

وی افزود در محوطه مسکن مهر زمین مورد نیازاحداث کتابخانه مرکزی مشگین شهر به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع تامین شده است و در صورت اخذ اعتبار و احداث این کتابخانه شاهد آغاز به کار بزرگترین کتابخانه شهرستان در این محل خواهیم بود و به مناطق محروم نیز خدمات بهتری ارائه خواهیم کرد .

وی تصریح کرد: احداث قرائت خانه در محله پاسدارآباد مشگین شهر ، روستای آغبلاق و شهر قصابه در حال اجراست و با بهره برداری از این قرائت خانه ها امکان استفاده از کتابخانه عمومی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت .

مسئول کتابخانه عمومی اظهار کرد ایجاد قرائت خانه ها در محله های محروم در دستور کار قرار گرفته است و در صورت مشارکت مردم و خیرین و تامین مکان لازم مناطق محروم نیز از مزایای قرائت خانه بهره مند خواهند شد .

در این بازدید به همت خانه مطبوعات شهرستان 20 جلد کتاب علمی و داستان و لوح تقدیر از تامای (جیران) یعقوبی تجلیل به عمل آمد و مسئول کتابخانه عمومی مشگین‌شهر از اهداء 70 جلد کتاب در رده کودک و نوجوان به این کتابخانه خبر داد.

ارسال نظرات