با اجرای سیاست های حمایتی دولت از متقاضیان اجرای طرح های پرورش ماهی میزان تولید ماهی در این شهرستان به پنج برابر افزایش می یابد.
کد خبر: ۸۶۹۸۳۴۸
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی نظری شیخ احمد در جلسه ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی خلخال افزود: منابع آبی موجود شهرستان ظرفیت مناسبی برای توسعه صنعت آبزی پروری در منطقه است و تلاش می شود با حمایت های لازم از متقاضیان اجرای طرح های آبزی پروری علاوه بر استفاده از ظرفیت های آبی میزان تولید ماهی سالانه خلخال از 600 تن فعلی به سه هزار تن در آینده افزایش یابد.
فرماندار خلخال گفت: ساختار اداری و فرهنگی این شهرستان با سرمایه گذاری بخش خصوصی مشکل داشته و در گذشته این ساختار موجب مقاومت دستگاههای اجرایی و مردم با اجرای طرح های تولیدی و اشتغال زا از جمله طرح های آبزی پروری در منطقه شده است.
او اظهار کرد: هم اکنون 600 تن ماهی گرم آبی و سردآبی در 22 استخر و مزرعه پرورش ماهی خلخال تولید می شود که با توجه به 12 مورد موافقت اصولی صادر شده از سوی اداره شیلات و آبزی پروری و وجود تقاضا برای اجرای طرح های پرورش آبزیان تلاش می شود میزان تولید ماهی افزایش یابد.
نظری با بیان اینکه سالانه بیش از 350 میلیون مترمکعب آب در خلخال تولید و بدون استفاده وارد رودخانه قزل اوزن شده و از دسترس منطقه خارج می شود گفت: رودخانه های هروچایی ، شاهرود ، مورستان ، میانرودان ، برندق و چشمه های حاشیه رودخانه قزل اون ظرفیت مناسبی برای توسعه صنعت آبزی پروری در خلخال است و انتظار می رود اداره شیلات و آبزی پروری با تبلیغ مناسب این صنعت و حمایت های لازم از متقاضیان طرح های آبزی پروری زمینه افزایش تولید ماهی در این شهرستان را فراهم کند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

ارسال نظرات