ابعاد شخصیتی شهید چمران باید به شکل برجسته مورد توجه هنرمندان و فیلمسازان قرار گیرد تا بتوانند کالبدشکافی دقیقی در این زمینه انجام دهند.
کد خبر: ۸۶۹۸۳۵۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جواد زنجانی در نشست جمع‌خوانی آثار دکتر چمران در کتابخانه مرکزی اردبیل اظهار کرد: ما امروز در حالی سالگرد شهادت دکتر چمران را گرامی می‌داریم که به‌راحتی می‌توان او را به عنوان یک الگوی بی‌همتا برای نسل امروز در اخلاق، منش سیاسی، حرکت‌های خالصانه و مجاهدت‌های بی‌نظیر معرفی کرد تا همه بدانند که شهید چمران چه دردانه‌ای بود که برای همیشه در دیباچه عظیم انقلاب اسلامی ماندگار شده است.

وی با بیان اینکه شهید چمران در زندگی فردی و اجتماعی خود حتی قبل از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل همواره به فعالیت‌های خداپسندانه و در رفع نیاز محرومان پیشقدم بوده و سعی می‌کرده تا در طریق امام راحل همواره مروج انقلاب اسلامی و اندیشه‌های دینی باشد، تصریح کرد: فارغ از نگاه‌های سیاسی، جناحی و حزبی باید گفت شهید چمران فرزند برومند این میهن پاک اسلامی با کنار گذاشتن همه تعلقات مادی و دنیوی خود سعی کرد تا به عنوان یک مجاهد بی‌نظیر در عرصه دفاع از اسلام و انقلاب حضور پیدا کند.

فرماندار اردبیل گفت: با وجود اینکه آمریکایی‌ها سعی می‌کردند شهید چمران را به عنوان یک نقطه علمی با تأمین همه امکانات نگه دارند اما او با حضور در لبنان و کشورهای منطقه و سپس در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل نقش مهمی را در سرکوبی غائله‌های فتنه‌انگیز کردستان و نقشه‌های شوم استکبار جهانی داشت.

زنجانی افزود: هر چند در دوران حیات او و بعد از شهادتش عده‌ای سعی کردند تا برخی تهمت‌ها و تخریب‌ها را متوجه او کنند اما شخصیت بی‌نظیر چمران و درایت و هوشمندی او در دفاع از پرچم اسلام هیچ وقت اجازه نمی‌دهد تا عده‌ای بخواهند فعالیت‌ها و عملکرد او را زیر سؤال ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شهید چمران به عنوان یکی از استوانه‌های فرماندهی و عدالت دوران دفاع مقدس در حالی در اوج مظلومیت و سادگی به شهادت رسید که دشمنان همواره از هیمنه او در سنگرهای جنگ و همچنین عملیات‌های مختلف واهمه داشتند.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: شهید چمران امروز در قاعده و رسم زندگی روزانه و عادی ما نمی‌تواند بزرگ و حقیقی جلوه دهد چرا که آن شخصیت والاتبار در همه مراحل انقلاب اسلامی با مجاهدتی بی‌نظیر حضور داشته و هیچ وقت سعی نکرده تا صحنه را خالی بگذارد.

ارسال نظرات