معاذی گفت:حضور و مقاومت مردم در شهر، فرماندهی شهید چمران،فرمان حیات بخش امام خمینی رحمته الله علیه به نیروهای نظامی برای کمک رسانی به مردم شهر پاوه از جمله مهمترین عوامل پیروزی در مقابله با ضدانقلاب بوده است.
کد خبر: ۸۶۹۸۳۷۶
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
به گزارش سرویس بسیج راهیان نور خبرگزاری بسیج، محسن معاذی همرزم شهید چمران  با اشاره به نقش شهید چمران در آزادسازی پاوه و مقابله با گروه های ضدانقلاب گفت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گروهک های ضد انقلاب به سر کردگی گروه معاند  دموکرات  فعالیت خود را در شمال غرب و بخصوص شهر پاوه اغاز کردند.
وی ادامه داد: این گروهک ها  در اطراف شهر پاوه در غار قوری قلعه  تجمع کرده بودند  و در تاریخ 20مردادماه 1359 به قصد تصرف شهر پاوه به اطراف این شهر حمله کردند که در پی این حمله شهید چمران به همراه  سردار ابوشریف فرمانده وقت عملیات سپاه پاسداران و سرلشگر فلاحی فرمانده نیروی زمینی ارتش در این منطقه حضور یافتند.
 معا ذی اضافه کرد:پاوه سردار ابو شریف و سرلشگر فلاحی بعد از بررسی وضعیت شهر پاوه با هلی کوپتر به کرمانشاه رفتند و قرار شده مهمات  واقلام مورد نیاز را  ارسال کنند.
وی خاطر نشان کرد: در  این مقطع دشمن شروع به پیشروی کرد و شهید چمران به کمک نیروهای مردمی و شهید غلامرضا معاذ دی به ساماندهی نیروها پرداخت  و آنها را به چندین نقطه  هدایت نمود؛ به طوری که یک گروه 35 نفره  بنام گروه دستمال سرخ ها  به سرپرستی محسن وصالی که از تهران به  کمک مردم پاوه آمده بود به 2 کیلومتری شهر جهت محافظت از بیمارستان  فرستاد که پس از چند  شبانه روزمقاوت،  جمعی از آن ها  به شهادت رسیدند و گروهک های معاند مجروحین  بیمارستان  را به شهادت رساندند و بیمارستان را به آتش کشیدند.
همرزم شهید چمران ابراز داشت: ضد انقلاب که تعداد آنها به بیش از12هزار نفر می رسید، پس از به آتش کشیدن بیمارستان به سمت شهر پاوه حرکت کردند وتاسیسات آب رسانی را قطع کردند  و قسمت هایی از شهر را  محاصره  کردند.
وی تصریح کرد: این محاصره 6 روز ادامه داشت و پس از مقاومتهای نیروهای مردمی و سپاه  به فرماندهی شهید چمران  توانستند این متجاوزان را از شهر بیرون کنند و ضدانقلاب به کوه های اطراف و دیگر مناطق گریخت.
معاذی در ادامه با اشاره به سه عامل موثر در آزاد سازی شهرپاوه گفت: حضور و مقاومت مردم در شهر، فرماندهی شهید چمران،فرمان حیات بخش امام خمینی رحمته الله علیه به نیروهای نظامی برای کمک رسانی به مردم شهر پاوه از جمله مهمترین عوامل پیروزی در مقابله با ضدانقلاب بوده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: شهدای عملیات آزاد سازی شهر پاوه را به نام حماسه سازان 26 مرداد می شناسند./م
کوله بار
ارسال نظرات