عمارت طاهري دامغان مرمت شد

رئيس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان دامغان گفت: عمارت طاهري دامغان مرمت شد.
کد خبر: ۸۶۹۸۳۹۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاري بسيج از دامغان،معصومه داوديان در گفت و گو با خبرنگاران بيان داشت:: بر اين اساس، دیواره داخلی اطاق عمارت و اطراف آن مرمت و استحکام بخشی شد و این مرمت شامل پشت بند دیوار قدیمی حیاط، اجراي سیم‌گل و.... است.

وی گفت: پيش از سیم گل دادن دیوار اطراف، زیرسازی و استحکام بخشی آن انجام شد و سپس دیواره های بیرونی و داخلی حیاط این بنا به صورت کامل مرمت شد.

داودیان با اشاره به اينكه مالک اين عمارت بخش خصوصی است، افزود: به دليل اينكه اين اثر در فهرست آثار ملي ثبت شده است، به صورت مشاركتي مرمت شد.

وي گفت: بناهايی که مالکیت خصوصی داشته و داراي ارزش ثبت در فهرست آثار ملی باشند، در صورت تمايل مالك و با همكاري سازمان ميراث فرهنگي در فهرست ملی کشور به ثبت می رسند و پس از تامین اعتبار به صورت مشارکتي مرمت می‌شوند.

 رئيس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان دامغان گفت: ثبت آثار داراي مالكيت خصوصي و مشاركت در مرمت اين آثار، مي تواند نقش مهمي در حفظ و نگهداری این نوع آثار تاریخی داشته باشد.

عمارت طاهري در مرکز روستای صیدآباد در 20 کیلومتری غرب دامغان واقع شده و به شماره 22754 در تاريخ 28/12/1386 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .

عمارت طاهري دامغان در دوره قاجاریه بنا شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار