خبرهای داغ:
مدیرکل دامپزشکی استان قم:

تب برفکی در قم مهار شده است/ آنفولانزای پرندگان در قم وجود ندارد

مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به مهار کامل بیماری تب برفکی در استان، گفت: طرح واکسیناسیون تب برفکی از ۲۵ اردیبهشت آغاز و هنوز ادامه دارد.
کد خبر: ۸۶۹۸۴۲۱
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد مهدی رفیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در قم، با اشاره به کنترل کامل تب برفکی در استان اظهار داشت: بیماری تب برفکی عفونی و واگیردار است ولی در بعداز عید کانون‌های این بیماری در قم روبه کاهش و در کنترل کامل است و هم اکنون شرایط تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون بیماری تب برفکی از 25 اردیبهشت همزمان با سراسر کشو در قم نیز شروع شده، تصریح کرد: تاکنون حدود 60 هزار راس گاو و گوساله و حدود 50 هزار راس گوسفند و بز در این طرح واکسینه شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ابراز داشت: با توجه به آنکه بخشی از جمعیت دامی قبلا واکسن دریافت کرده بودند، واکسیناسیون گاوی به اتمام رسیده ولی واکسیناسیون گوسفندی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری این طرح به صورت کشوری، این اتفاق سبب شد کانون‌های این بیماری با توجه به کنترل جابجایی‌ها وضعیت مناسبی پیدا کند و روند بیماری رو به کاهش برود.

رفیعی جابجایی محدود، توجیه دامداران و کاهش نقل و انتقالات را در رسیدن به کنترل کامل بیماری موثر دانست و افزود: از اوایل خرداد ماه بیماری تب برفکی شرایط عادی پیدا کرد و مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد.

وی با درخواست از دامداران خاطر نشان کرد: دامداران و دامپروران اگر کسب مجوز جابجایی توسط دامپزشکی، واکسیناسیون مرتب چهار ماهه، قرنطینه، بهداشت و ضد عفونی را جدی بگیرند به طور کامل می‌توان این بیماری را به صفر رساند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم عنوان کرد: خوشبختانه واکسن به اندازه کافی در استان تهیه و تامین شده است و جای هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

وی با اشاره به عدم وجود آنفولانزای پرندگان در قم اظهار کرد: صنعت طیور استان در حال حاضر با قدرت در حال فعالیت است و مشکلی در رابطه با بیماری آنفولانزای پرندگان وجود ندارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار