واکنش کریمی قدوسی به اتفاقات اخیر عرصه سیاست خارجی در گفت‌و‌گو با «بسیج»:
نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: مسلمانان بحرین سال هاست در عرصه‌ای مثل مقاومت مسلحانه هستند و این آمادگی در حد آمادگی‌ای است که حزب‌الله در منطقه دارد.
کد خبر: ۸۶۹۸۵۷۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به برکناری دیپلمات انقلابی، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه تصریح کرد: در این شرایطی که ما شاهد رقم خوردن سرنوشت قطعی و حتمی امت اسلام در منطقه هستیم که حاکی از پیروزی بزرگ امت اسلام در تحولات منطقه و شکست نقشه‌های دشمنان به رهبری امریکا، رژیم صهیونیستی و به خصوص رژیم خبیث آل سعود در منطقه است، تغییرات در وزارت امور خارجه به خصوص معاونت آفریقایی آسیایی این وزارتخانه که در اوج بحران، آقای امیر عبداللهیان مدیریت بسیار خوب و هماهنگی بسیار کاملی با سیاست‌های اصلی نظام داشته، بسیار جای تاسف داشت.

لزوم تبعیت مسئولین وزارت خارجه و رئیس جمهور از سیاست های کلی نظام

کریمی قدوسی با بیان اینکه سیاست‌های کلی نظام اسلامی مبتنی بر دستورات الهی و قانون اساسی است گفت: این سیاست‌ها در سیاست خارجی انحصارا در اختیار ولی امر مسلمین است که آیات، دستورات دین و ضرورت‌های منطقه و امت اسلام را کاملا می‌شناسد و بر همین اساس است که سیاست‌ها را مشخص می‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: بنابراین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی شخص رئیس جمهور، به خصوص وزیر خارجه، تمام معاونین و حتی بدنه کارشناسی وزارت خارجه باید تابع این سیاست باشند، در غیر این صورت جایگاهی که به اختیار گرفته‌اند جایگاه غیرمشروعی می‌شود و صلاحیت ادامه خدمت در آن جایگاه را از دست می‌دهند.

پیام تغییر امیرعبداللهیان به دشمن: عقب نشینی ایران از سیاست حمایت از مقاومت

کریمی قدوسی عنوان کرد: تغییر آقای امیرعبداللهیان ارسال پیام به جبهه دشمن است که ما آماده‌ایم برای تعامل با شما دست از بعضی سیاست‌ها برداریم، البته وزارت امور خارجه به جز آن ویترین کار، اختیار دیگری در عرصه دیپلماسی منطقه ندارد و ابزار تصمیم گیری و اجرای تصمیمات در اختیار وزارت خارجه نیست و با تغییر آقای امیرعبداللهیان نیز هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص تحلیل رسانه‌های داخلی و بین المللی در این مورد اظهار داشت: تنها ضرری که این تغییر دارد ترویج این قصه توسط رسانه‌هایی که پایگاه دشمن در داخل هستند و همچنین رسانه‌های معاند و بیگانه است که جمهوری اسلامی در حال عقب نشینی بوده که این‌ها دست به دست هم می‌دهند و به تشویش اذهان عمومی جبهه مقاومت و مسلمانان مظلوم منطقه دست می‌زنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: در این خصوص بایستی تحرک جبهه مقاومت در داخل و خارج افزایش پیدا کند که جلوی نگرانی‌های پیش آمده را بگیرد.

نفوذ جریان مخالف مقاومت در بدنه وزارت خارجه

کریمی قدوسی مطرح کرد: این اقدام وزیر خارجه از اختیار او نیز خارج بوده؛ چرا که طراح قضیه آقای صدر معاون آسیا است که ارتباط او با آقای امین زاده در دولت اصلاحات و جریان خاصی که آن زمان هم علیه جریان مقاومت کار می‌کردند، بوده است؛ اکنون این جریان در بدنه وزارت خارجه نفوذ کرده و آقای رئیس جمهور نیز این را می‌خواهد و از آن حمایت می‌کند، اطلاعات بیشتری نیز در این زمینه وجود دارد که ما آن را بررسی خواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: در جلسه قرارمان بر این بود که یکی از اولویت های این کمیسیون رصد راهبردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی در منطقه که مصوب رهبر معظم انقلاب است باشد و قطعا ما از شخص آقای وزیر امور خارجه سوال خواهیم کرد، این تغییرات را نیز در جلسات کمیسیون امنیت ملی در نظر می‌گیریم و کلیه فعل و انفعالات را با حساسیت دنبال می‌کنیم.

بیانیه سردار قاسم سلیمانی؛ نشان دهنده عدم تغییر سیاست جمهوری اسلامی در منطقه
 
کریمی قدوسی همچنین در خصوص بیانیه سردار قاسم سلیمانی در حمایت از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، با بیان اینکه این بیانیه نشان داد قطعا سیاست جمهوری اسلامی در منطقه تغییر نکرده است تصریح کرد: این موضع سردار سلیمانی برخاسته از همان راهبرد جمهوری اسلامی است و فرمانده سپاه قدس فردی نیست که به سلیقه فردی خودش موضع بگیرد؛ اگر بر اساس احکام دین در جهت دفاع از حیثیت مسلمانان موضعی انقلابی می‌گیرد، این موضع انقلابی ریشه در دین، قانون اساسی و فرمایشات و دستورات مقام معظم رهبری دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس خاطرنشان کرد: دشمن باید بداند ولو با تغییراتی که در داخل جمهوری اسلامی شاهد باشد، نه تنها در جریان مقاومت هیچ خللی به وجود نمی‌آید بلکه روند سرعت جریان مقاومت بیش از گذشته خواهد شد.

هشدار سردار سلیمانی مبتنی بر آمادگی هاست

کریمی قدوسی در توضیح بیشتر در خصوص موضع فرمانده سپاه قدس اظهار داشت: برداشتم این است که همه چیز در بحرین برای دفاع از حیثیت مسلمانان و شیعیان آماده است و اگر تاکنون اعتصابات و تظاهرات مسالمت آمیز بوده است برای رعایت خطوط قرمز بوده، حال که رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود و رژیم خبیث آل خلیفه تصمیم به عبور از خطوط قرمز شیعیان گرفته‌اند، باید خود را آماده جهنمی کنند که به زودی در این کشور و جاهای دیگر به وجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: تهدید سردار سلیمانی نیز مبتنی بر آمادگی هاست و خلق الساعه نیست؛ مسلمانان بحرین سال هاست در عرصه‌ای مثل مقاومت مسلحانه هستند و این آمادگی در حد آمادگی‌ای است که حزب‌الله در منطقه دارد و دشمن بداند همان گونه که یمن را مورد تجاوز قرار داد و مقاومت مردم یمن را دید قطعا همان مقاومت حتی در کیفیتی متفاوت‌تر و برتر در بحرین وجود دارد که نمی‌گذارد خطوط قرمز اسلام و تفکر شیعی بیش از این مورد هجوم قرار گیرد.
ارسال نظرات