خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: بهزیستی این استان به دنبال تحقق سالمندی فعال و تکریم آن ها در حریم کانون خانواده ها است.
کد خبر: ۸۶۹۸۵۸۶
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

محسن ارشد زاده در گفت و گو با خبرنگاران مراغه افزود: طبق سرشماری سال 90 جمعیت این استان دارای 9.8 درصد سالمند بوده که طبق همان آمار رتبه چهارم در کشور را داشته و از 1.6 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی اظهار کرد: با هرم سنی فعلی در 20 سال آینده میزان سالمندان استان به 20 درصد جمعیت استان می رسد که بهزیستی در نظر دارد در کنار فراهم کردن جامعه دوستار سالمند، این قشر را به سمت سالمندان فعال سوق دهد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: منظور از سالمندی فعال، ایجاد تحرک و پویایی بین آنان بعد از پیری بوده که بتوانند علاوه بر مشارکت در عرصه های مختلف جامعه، امید به زندگی پس از سالمندی را نیز افزایش دهند.

ارشد زاده خاطر نشان کرد: به منظور تحقق این هدف سال گذشته بنیاد فرزانگان سالمندان در تبریز ایجاد شده و در سال جاری نیز در سه شهرستان مراغه، میانه و مرند این بنیاد تشکیل می شود تا جامعه هدف پیگیر مطالبات خود در بخش های مختلف از جمله سالم سازی معابر شهری، سالمندی فعال و مشکلات خود باشند.

وی گفت: علی رغم وجود برخی کاستی ها در زمینه سالم سازی معابر و امکانات رفاهی برای این قشر، آذربایجان شرقی از استان های پیشرو بوده که امکانات دولتی طبق تاکیدهای شورای استانی سالمندان در این زمینه حرکت می کند.

ارسال نظرات