خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان کرمانشاه گفت: کار شورای عالی عشایری جمع بندی و مصوب کردن مشکلات اصلی جوامع روستایی و عشایر و مطرح کردن آن در جلسه مجمع عالی عشایری استان است.
کد خبر: ۸۶۹۸۶۳۱
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ناحیه عشایری کرمانشاه،جلسه رسمی شورای عالی عشایری کرمانشاه با حضور جمعی از مدیران و مسئولان آموزش و پرورش، دامپزشکی، منابع طبیعی و مدیرکل امور عشایری و فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان کرمانشاه  تشکیل و مهمترین دغدغه های عشایر و روستائیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

در این جلسه فرمانده سپاه عشایری استان کرمانشاه به نقش عشایر در سنگرهای مختلف اقتصادی، تولیدی، فرهنگی و امنیتی اشاره کرد و به ارائه مباحثی در خضوص وظایف و نظام نامه شورای عالی عشایری گفت: کار شورای عالی عشایری جمع بندی و مصوب کردن مشکلات اصلی جوامع روستایی و عشایر و مطرح کردن آن در جلسه مجمع عالی عشایری استان است که با حضور جمعی از مدیران کل ادارات و سازمانها برگزار می شود تا با توجه به حیطه اختیاراتی که این مدیران دارند نسبت به حل  اینگونه مشکلات تصمیم گیری صحیح صورت پذیرد. 

سرهنگ احمدی به بحث سلاح و مهماتی که در اختیار عشایر است اشاره داشت و گفت: بسیج عشایری استان کرمانشاه با توجه به این موضوع که عشایر به عنوان یک نیروی انقلابی و در مرزها می توانند به عنوان یک نیروی امنیتی برای کشور انجام وظیفه کنند و در نظر داشتن شرایط لازم افرادی را مجهز به برخی سلاحهای خودکار و نیمه خودکار می کند تا ضمن اینکه به مقوله امنیت کشور و مرزها توجه داشته باشد شرایط را برای ایجاد امنیت خاطر در بین عشایر فراهم کنند. 

در ادامه این جلسه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه که به عنوان رئیس در این شورا  عشایر را پاکترین، زحمتکش ترین و نابترین انسانهای کشور عنوان کرد و آنان را قشری مفید و کم هزینه برای مملکت دانست.

وی افزود: بخش اعظمی از مشکلات موجود در مسیر عشایر و روستائیان را مربوط ببه آبرسانی سیار به عشایر عنوان کرد 

در ادامه برخی دیگر از مشکلات عشایر که در زمینه دارو و دامپزشکی و بیماری تب برفکی و ارائه خدمات به عشایر همچنین مراتع طبیعی بود از طرف نمایندگان عشایر مطرح شد که با جواب نمایندگان این ارگانها همراه بود
ارسال نظرات