خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مقابله سریع و به‌موقع مسئولان دستگاه قضایی استان قزوین در برابر ناهنجاری‌ها، سایر ناهنجاری‌ها را از نطفه می‌خشکاند و این رویکرد بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.
کد خبر: ۸۶۹۸۷۱۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با مسئولان قضایی استان قزوین که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: اگر اقدامات دستگاه قضایی در برابر ناهنجاری‌ها، سریع و به جا نباشد اتفاقاتی رقم می‌خورد که آسیب‌های آن‌ها را نمی‌توان جبران کرد.

 امام‌جمعه قزوین ادامه داد: اقدام سریع و به موقع دستگاه قضایی در برابر ناهنجاری‌ها در بین مردم و سطوح ملی، انعکاس و بازتاب خوبی داشته و مردم این اقدام را تحسین کرده و می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: تمام هم  و غم خدای متعال، پیغمبران و آیات الهی بر این تعلق گرفته که مبانی دینی و الهی در انسان‌ها نفوذ و رخنه کند؛ در مقابل شیطان و ایادی شیطان و فضاهای محل مانور شیطان مانند دنیا و هوای نفس و انسان‌هایی که قرآن آنان را شیطان انسانی می‌نامد، تلاش می‌کنند در قلب ما نفوذ کنند.

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال انسان را موجودی بسیار قیمتی مطرح کرده و برای کرامت انسان قرآن کریم را فرستاده که انسان نباید فراموش کند که خدا وی را کریم آفریده و رسول اکرم (ص) را برای انسان به پیامبری برگزیده است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: قرآن کریم می‌تواند در عمق و جان دل مطهرون نفوذ کند و زمانی که انسان به گناه و دنیا آلوده می‌شود مانع نفوذ حقایق الهی در دلش شده و انسانیت انسان خشک شده و می‌میرد.

آیت‌الله عابدینی افزود: زمانی که انسانیت انسان خشک می‌شود قرآن کریم آن انسان را مرده خطاب می‌کند و حتی پیامبر اکرم (ص) هم نمی‌تواند حرفش را به آنان بقبولاند و تأثیری در آنان داشته باشد.

وی ادامه داد: افرادی که در مسندی حکومتی، مناصب قضایی و مسئولیت‌های حساس قرار دارند، هر دو طرف یعنی نفوذ الهی و یا شیطانی در آنان اهمیت بیشتری می‌یابد.

امام‌جمعه استان قزوین اضافه کرد: نفوذ الهی مورد نیاز افرادی است که در مسند و فضاهای حساس  قرار دارند چرا که ممکن است یک آسیب از نظر فردی به معرفت و انسانیت آن فرد آسیب برساند ولی به دلیل حساسیت مسند و محرومیت از تأثیرپذیری الهی، ممکن است جامعه‌ای آسیب جدی ببیند.

 آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: افرادی که در مسند حکومتی، قضاوتی و اداری بوده و امانت‌دار قشرهای مختلف مردم هستند اگر شیطان در آنان نفوذ کند به جامعه آسیب می‌رسانند.

وی اذعان کرد: تمام عزت‌ها در دست خداست و در بسیاری از آیات، خدای متعال خود را عزیز نامیده است و پیامبر اکرم (ص) و مؤمنان نیز از این عزت الهی برخوردار هستند.

 فردی که در سیطره نفوذ الهی باشد، به دنبال رشوه نمی‌رود

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: فردی که در سیطره نفوذ الهی باشد، به دنبال رشوه نمی‌رود، مقامش نمی‌تواند نظرش را نسبت به خدا تغییر دهد و هر تهدیدی بالای سرش باشد پای حرف خود ایستاده و هیچ‌چیزی نمی‌تواند در دل او نفوذ کند.

 وی با ذکر این‌که عوامل نفوذ در انسان بسیار است، خاطرنشان کرد: دنیا و زرق و برق آن  از عوامل جدی نفوذ است و هوای نفس از دیگر عوامل محسوب می‌شود.

امام‌جمعه استان قزوین تصریح کرد: قرآن کریم افرادی را افراطی معرفی می‌کند که از دنیا و هواهای نفسانی پیروی می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی افزود: به خدا پناه بردن سبب تربیت نفوذ الهی در انسان شده که امام علی (ع) نیز سفارش کرده «خودتان را به بهای اندک نفروشید چرا که هیچ‌چیز قیمتی جز اینکه با خدا باشد، وجود ندارد

وی ادامه داد: انسان، با بهره‌گیری از تقوا می‌تواند جان خود را از نفوذ شیطان در امان نگه‌داشته و به بصیرت و آگاهی دست پیدا کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها