دبیر سایت خبری افکار نیوز در گفتگو با «بسیج»:
سعید رجبی گفت: اقدامات مختلف در جهت کاهش سود سپرده گذاری بانکی به ضرر سپرده گذاران است و منفعت مالی بانک ها را تامین می کند.
کد خبر: ۸۶۹۸۸۱۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
  سعید رجبی دبیر افکار نیوز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه نرخ سود سپرده گذاری کاهش یافته است ولی نرخ سود تسهیلات تغییری نکرده است مردم متضرر خواهند شد اظهار داشت: دولت و تیم اقتصادی دولت بارها مطرح کرده است که از ابتدا کاهش نرخ سود بانکی را در نظر داشتند تا بتوانند نقدینگی حاصله را به سمت بورس سوق دهند ولی چنین اتفاقی تاکنون حاصل نشد.

وی با بیان اینکه غالب سپرده گذاران منابع اندکی دارند افزود: غالب افرادی که در بانک سپرده گذاری کرده اند  سپرده گذاران خرد محسوب می شوند  که با منابع و سپرده های اندک به دور از ریسک پذیری اقدام به سپرده گذاری کرده اند که با کاهش نرخ سود سپرده گذاری متضرر می شوند.

رجبی در ادامه گفت: اکثریت سپرده گذاران حقوق بگیران دولتی هستند و حرفه اقتصادی دیگری را یاد ندارند و چون درآمدشان با هزینه همخوانی نداشته است از طریق سپرده گذاری در پی امرار معاش بوده اند.

وی در خاتمه اذعان داشت: اقدامات مختلف در جهت کاهش سود سپرده گذاری بانکی به ضرر سپرده گذاران است و منفعت مالی بانک ها را تامین می کند.

ارسال نظرات