خبرهای داغ:
همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی ( ع) کانون همبستگی فرزندان شاهد و ایثارگر استان اصفهان با حضور شهردار اصفهان ، اعضاء شورای شهر ، برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرزندان شهدا و جانبازان استان اصفهان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۶۹۸۸۲۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، در آئین افتتاحیه کانون همبستگی فرزندان شاهد و ایثارگر استان اصفهان ،مدیرعامل این کانون با مشخص کردن اهداف شاخص این مرکز درخواست همکاری و همدلی دستگاه های اجرای این استان را در تحقق اهداف اشاره شده خواستار شد .

مسیب سلطانی در سخنان خود با بیان اینکه باتوجه به دغدغه هایی که مقام معظم رهبری نسبت به فرزندان شهدا ء و ایثارگران دارند قرار بر این شد کانون همبستگی فرزندان شاهد و ایثارگر در استانها تشکیل شود و سیاست های کلی کانون توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان فرزند شهید و فراکسیون فرزندان شاهد مجلس تبیین و اجرا شود .

وی ادامه داد: اصفهان دارای 8500 فرزند شهید است که با پست های مدیریتی درسطح استان فاصله دارند ، در صورتی که تعداد قابل توجهی از فرزندان شاهد درجات عالی علمی پژوهشی و مدیریتی را طی کرده اند و اکنون این ظرفیت و پتانسیل عظیم نیاز به توجه در بین مسئولین استانی را دارد تا این استعدادها به فعل تبدیل شود.

مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد و ایثارگر استان اصفهان تصریح کرد: اکنون ما چند سوال مطرح می کنیم و قطعا دنبال پاسخ آن هستیم که چرا تلاش موثری برای ارتقاء جایگاه فرزندان شاهد در حد انتظار صورت نگرفته است ؟، چرا فرزندان شاهد با این همه وجوه مشترک آرمانی ، فرهنگی و صنفی تاکنون کنار هم متحد و هماهنگ نشده اند؟،چرا فرزندان شاهد در تعاملات اجتماعی نقش انفعالی داشته اند ، دلیل اینکه عمل برخی مجریان قانون به گونه ای است که بعضا شان فرزندان و خانواده شهدا رعایت نمی شود، چیست وچرا اقدام موثری برای حل بسیاری از مشکلات صنفی ، فرهنگی و جلوگیری از بعضی کاغذ بازیهای اداری برای این عزیزان صورت نگرفته است؟ ؛

لذا تمام این پرسشها و دغدغه ها باعث شده در رده های تصمیم گیر نظام فکری برای ایجاد تشکیلات فرزندان شاهد صورت بگیرد و ثمره آن افتتاح چنین کانونی است که باهمت برخی از فرزندان شاهد و مساعدت های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تشکیل گردید .

وی با بیان اینکه این تشکل می تواند بعنوان بازویی توانمند ، چشمی بینا ، گوشی شنوا و پل ارتباطی قابل اعتماد بین یادگاران شهدا و ایثارگران و مسئولین باشد ، گفت: کانون همبستگی فرزندان شاهد و ایثارگر استان اصفهان می تواند موجب رخداد های بی نظیر از جنس شهدا و اهداف متعالی آنها شود و بعنوان متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان باشد.

گفتنی است در این مراسم شهردار ، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به همراه اعضا شورا و مدیران کل صنعت ، معدن و تجارت ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، میراث فرهنگی و گردشگری ، سازمان تبلیغات اسلامی ، رئیس اتاق اصناف ، شهردار منطقه 8 ، نماینده امام جمعه و جمعی از معاونین و مشاورین دستگاه های اجرایی استان اصفهان حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها