استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه رو به رشد شهر زنجان مهمترین راهبرد در محقق شدن این امر است.
کد خبر: ۸۶۹۸۸۳۶
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس شورای شهر زنجان در نشست آشنایی سرمایه‌گذاران و معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری زنجان با بیان اینکه ارائه تضمین‌های بانکی لازم برای سرمایه‌گذاران یک امر حیاتی است،گفت: این امر سرمایه‌گذار را ملزم می‌کند تا پروژه را به سرانجام برساند.

سعید امیدی با تاکید بر اینکه تضمین‌های بانکی برای سرمایه‌گذاران پرهزینه است، افزود: موانع موجود در این مسیر باید برطرف شده تا رغبت سرمایه‌گذاران برای انجام پروژه‌های مشارکتی با شهرداری افزایش یابد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاری اظهار داشت: پروژه‌هایی که مصوبه شورا را دریافت کرده و روند قانونی را انجام داده‌اند با مشکلات خاصی در این زمینه مواجه نشده‌اند.

وی عنوان کرد: کاهش بروکراسی اداری در روند صدور پروانه ساخت و نیز ایجاد مکان ویژه برای سرمایه‌گذاران در شهرداری جزو تبصره‌های تکلیفی عنوان شده در بودجه امسال شهرداری است.

امیدی به تهیه چک لیست برای مراحل صدور پروانه و غیره در شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: جلسه‌ای در این زمینه با مسئولان ذی‌ربط شهرداری باید برگزار شده و مشکلات مورد نظر در این بخش باید احصا شود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه رو به رشد شهر زنجان مهمترین راهبرد در محقق شدن این امر است، افزود: زمانی این امر حاصل می‌شود که روش برد-برد به کار گرفته شود.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه با مشارکت بخش خصوصی در انجام پروژه‌ها خدمات شهرداری به شهروندان را مطلوب‌تر می‌کند، بیان کرد: سرمایه‌گذار نیز باید در انجام پروژه‌ها سود فراتر از سود بانکی را در دوره زمانی مشخص بدست آورد.

وی یادآور شد: چون در شهرداری روش انجام پروژه‌ها به صورت پیمانکاری و کارفرمایی بوده است به همین دلیل در جذب مشارکتهای بخش خصوصی توفیقات قابل توجهی تاکنون حاصل نشده است.

امیدی به ایجاد سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت: این سازمان بستر قانونی و حقوقی را برای سرمایه‌گذاران راحت‌تر کرده و روند اداری را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به نوپا بودن موضوع سرمایه‌گذاری در شهرداری زنجان سرمایه‌گذاران سختی ابتدای راه را بپذیرند، ابراز کرد: شورا و شهرداری با تمام توان برای تسهیل در روند سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

ارسال نظرات