رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، 63 برنامه پیشنهادی برای دستگاه‌های اجرایی استان جهت هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های هفت تیر تدوین شده است.
کد خبر: ۸۶۹۸۹۶۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در نشست ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر شهرستان رشت که در فرمانداری رشت برگزار شد، با بیان اینکه «بهشتی» شهید عبادت است، گفت: ششم لغایت دوازدهم تیرماه هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش از مهمترین رویدادهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: متاسفانه در تیرماه سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی جنایت‌ها و ترورهای بسیاری توسط کوردلان ضد انقلاب رخ داده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، کم‌کاری مسئولان امر در معرفی شهدای شاخص انقلاب اسلامی به ویژه شهدای هفت تیر به نسل جوان است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شهید بهشتی و 72 تن از یارانش به ویژه چهار شهید گیلانی حادثه هفتم تیر باید بیش از پیش در جامعه معرفی شوند، تصریح کرد: در سال جاری، روز جهانی قدس مصادف شده است با بزرگداشت شهدای هفتم تیر و این فرصتی مغتنمی است تا از ظرفیت‌های مساجد و بقاع متبرکه برای افزایش بصیرت مردم و آگاهی آنان از نقشه‌های شوم آمریکا استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام اشجری با بیان اینکه در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، 63 برنامه پیشنهادی برای دستگاه‌های اجرایی استان جهت هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های هفت تیر تدوین شده است، گفت: مراسم استانی گرامیداشت شهدای هفتم تیر با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ساعت 22 شامگاه یکشنبه، 6 تیر در حسینه شهدای گمنام رشت برگزار خواهد شد.

وی به وجه تشابه حضرت امام علی(ع) و شهید آیت‌الله بهشتی پرداخت و افزود: آیت‌الله بهشتی شهید راه عدالت است و وجه تشابه بسیاری از لحاظ مظلومیت و شهادت با امام علی(ع) دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه ابزار هنر وسیله مناسب برای بازگویی ایثارگری‌ شهداست، افزود: مستندسازی و چاپ کتاب از جمله مهمترین اقدامی است که مسئولان ذی‌ربط و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای شهدای ارزشمند در جامعه تدوین و اجرایی کنند.

وی تصریح کرد:برخی جوانان و نوجوانان جامعه ما با زندگینامه و آرمان‌های شهدا آشنایی ندارند و این وظیفه مسئولان است که با ارائه برنامه‌های فرهنگی نسل جدید را با آرمان‌های شهدا آشنا کنند.

 

ارسال نظرات