مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه ۸۵ درصد از طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی سازمان تبلیغات به بخش خصوصی واگذار شده است گفت: در حال حاضر در آموزش تخصصی در بخش داوران، مربیان و اساتید در استان خودکفا هستیم و به داور و مربی خارج استانی نیاز نداریم.
کد خبر: ۸۶۹۸۹۷۸
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی امین ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز نظارت و چاپ قرآن به عهده سازمان دارالقرآن وابسته به سازمان تبلیغات است و هیچ قرآنی بدون مهر این سازمان به چاپ نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه 65 موسسه قرآنی و 135 خانه قرآنی شهری و روستایی در استان داریم، افزود: در مجموع 200 تشکل در زمینه مباحث قرآنی در استان داریم که جمعیت‌های مردمی سامان یافته قدرتمندی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه 85 درصد از طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی سازمان تبلیغات به بخش خصوصی واگذار شده است، عنوان کرد: در حال حاضر در آموزش تخصصی در بخش داوران، مربیان و اساتید در استان خودکفا هستیم و به داور و مربی خارج استانی نیاز نداریم مگر در دوره‌های بسیار تخصصی از خارج استان دعوت کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 22 هزار نفر در دوره‌های تخصصی و عمومی قرآن در استان شرکت کرده‌اند، بیان کرد: 10 هزار نفر در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند و 50 محفل و جشنواره قرآنی نیز در استان برگزار شده است.

مهدوی امین با بیان اینکه برای نخستین بار 17 محفل انس با قرآن در بخش‌های استان برگزار شده است، گفت: طی سال جاری 70 مفسر نخبه به استان‌های کشور اعزام شد که دو تن از آنها در خرم‌آباد و بروجرد مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه کلاس تفسیر قرآن از سوی سازمان دارالقرآن طی ماه مبارک رمضان در 10 شهرستان استان در حال برگزاری است، تصریح کرد: کلاس تفسیر نماینده ولی‌فقیه در استان یکی از تفاسیر عمده و به نام کشور است که مقام معظم رهبری نیز اخیرا از آن تجلیل به عمل آوردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه پنج دبیرستان علوم و معارف صدرا با 280 دانش‌آموز در لرستان مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: این دبیرستان‌ها در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت، پلدختر و دلفان که طی سال جاری دبیرستان‌های کوهدشت و دلفان را که هر کدام بیش از یک میلیارد تومان هزینه داشته‌اند، افتتاح می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 15 سخنران برجسته کشوری در مراسمات مذهبی استان شرکت کردند، اظهار داشت: 11 محفل انس با قرآن در نیمه نخست رمضان سال جاری با حضور قاری بین‌المللی و همچنین 11 جلسه جزءخوانی قرآن در ایام ماه مبارک در استان در حال برگزاری است.

مهدوی امین با بیان اینکه 16 هزار نفر در اعتکاف رجبیه سال جاری در لرستان شرکت کردند، گفت: 14 هزار نفر از این‌ها جوان بودند که با هجمه‌های فراوان دشمن آمار بسیار خوبی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 دستگاه بودجه فرهنگی می‌گیرند، افزود: ولنگاری فرهنگی مدنظر مقام معظم رهبری شاید موازی کاری‌های دستگاه‌هاست و اینکه بین دستگاه‌ها تقسیم وظایف درست صورت نگرفته است و به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بازمی‌گردد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به فعالیت فرق و نحله‌های انحرافی اشاره کرد و افزود: در لرستان دراویش، فرقه اهل حق و فرقه شیرازی کار می‌کنند که روش مقابله ما قهری نبوده و فرهنگی و ایجابی است چراکه جوان علاوه بر شور دینی به شعور دینی احتیاج دارد و بهترین راه مقابله توسعه کانون‌های فرهنگی، هیئت‌های مذهبی و خانه‌های قرآن است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری زیر گزارش 12 ساله فعالیت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نکاتی را متذکر شده‌اند، بیان کرد: این برنامه‌ها هنوز به ما ابلاغ نشده‌اند اما در صورت ابلاغ، سازمان با رویکرد جدیدی وارد می‌شود.

مهدوی امین با بیان اینکه بحث فرهنگ در اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال جاری در دستور کار اداره کل تبلیغات اسلامی قرار گرفته است، گفت: دو کارگاه در این زمینه داشتیم و امیدواریم بتوانیم آن را در سطح مدارس، مساجد و دیگر اماکن تعمیم دهیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی با امثال تبیان در فضای مجازی خوب سرمایه‌گذاری کرده است، تصریح کرد: گروه‌های جهادی یکی از ظرفیت‌های خوب در بحث تبلیغ هستند که سال گذشته 10 گروه جهادی وارد استان شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه اگر بخشدار و فرماندار زمین بدهند در روستای بیشه خانه‌عالم ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: 174 کانون فرهنگی تبلیغی در استان داریم که طرح‌های اوقات فراغت را به آنها واگذار می‌کنیم.

وی اظهار داشت: حدود 18 تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مخالف منعقد کردیم و قصد داریم با کار با دستگاه‌های فرهنگی استان بهره‌وری بیشتری داشته باشیم.

ارسال نظرات