معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد، برنامه ها و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۶۹۹۰۱۹
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
مجید محنائی در برنامه نگاه روز دوشنبه شب شبکه صدا و سیمای مرکز استان، گفت: پس از ابلاغ "سند اقتصاد مقاومتی - اقدام و عمل"، عملیاتی کردن این سند با جدیت در دستور کار مسئولان استان قرار گرفت.
وی اظهار داشت: دکترخادمی استاندار به عنوان فرماندهی ارشد قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان، حساسیت و نگاه ویژه ای در راستای عملیاتی کردن و پیشبرد برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان دارد.
محنائی به اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: قسمت دوم شعار سال 95 مقام معظم رهبری تکلیف را بر همگان روشن کرده است.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، سند اجرایی اقتصاد مقاومتی استان تدوین و تکلیف هر دستگاه به صورت جداگانه مشخص و به دستگاه مربوطه ابلاغ شده است.
محنائی یادآور شد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان به صورت مستمر و منظم و با حضور استاندار تشکیل و موانع و راهکارهای اجرایی بررسی و هر دو هفته یکبار از مدیران دستگاه ها گزارش کار خواسته می شود.
وی، تشکیل جلسات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به صورت هفتگی به ریاست استاندار و یا نماینده تام الاختیار را در جهت رفع موانع و مشکلات سد راه واحدهای تولیدی از جمله اقدامات موثر در این زمینه بیان کرد.
معاون اقتصادی استانداری در خصوص همکاری بانک ها گفت: با تدوین و ابلاغ بسته رونق اقتصادی، ابتدا متقاضیان می بایست در سامانه بهین یاب ثبت نام و پس از آن درخواست ها در کمیته کارشناسی بررسی وبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه شود و بانک ها موظفند ظرف حداکثر یک ماه نتیجه را اعلام کنند.
به گفته محنائی، تاکنون تعداد 240 واحد تولیدی و اقتصادی  در این سامانه ثبت نام کرده اند و تا پایان امسال 304 واحد براساس تعهدات استانی تعیین تکلیف می شوند.
وی، اجرای سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی را وظیفه همگانی و فارغ از هرگونه نگاه حزبی، سیاسی و گروهی دانست و بیان کرد: همه دستگاه ها ملزم به همکاری در راستای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی می باشند.
محنائی ابراز داشت: 504 میلیارد تومان به استان اختصاص یافته است که به طور متوسط برای هر واحد تولیدی 3/1 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است .
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار و اشتغال پایدار در استان فراهم شو
ارسال نظرات