امام جمعه کارچان:

صلح امام حسن‌(ع) با معاویه، چهره واقعی مکر را نشان داد

امام جمعه کارچان گفت: حداقل صلح امام حسن‌مجتبی(ع) با معاویه این بود که چهره واقعی معاویه را نشان داد و مردم باطل را شناختند حواسمان باشد که گرفتار مکر معاویه‌ها نشویم.
کد خبر: ۸۶۹۹۰۲۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسنی در همایش مودت فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج که در ابراهیم‌آباد اراک برگزار شد با اشاره به پانزدهم رمضان، سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) گفت: سرتاسر زندگی آن حضرت الگویی برای جامعه امروزی ماست.

وی افزود: در آئين اسلام، ثروتمندان، مسئوليت سنگينى در برابر مستمندان و تهيدستان اجتماع به عهده دارند و به حكم پيوندهاى عميق معنوى و رشته ‏هاى برادرى دينى كه در ميان مسلمانان برقرار است، بايد همواره در تامين نيازمنديهاى محرومان اجتماع كوشا باشند.

امام جمعه کارچان تصریح کرد: امام حسن(ع) رسالت مهمی در معرفی اسلام ناب محمدی(ص)، تفسیر قرآن و در بعد سیاسی یک نقش برجسته در مقابل حاکمان جور داشتند غربت امام حسن(ع) به قدری جانسوز است که لقب تنهاترین سردار را به ایشان داده‌اند.

حجت‌الاسلام حسنی با اشاره به پذیرش صلح از سوی امام حسن(ع) با معاویه گفت: زمانی که جامعه اسلامی از بینش واقعی برخوردار نباشد مردم بی‌دین و چاپلوس باشند و خواص در مقابل جریانات انحرافی سکوت کنند اینگونه امام خویش را تنها می گذارند و ایشان را وادار به پذیرش صلح تحمیلی می کنند.

وی افزود: همواره در طول تاریخ افرادی بوده اند که روش زندگی خود را از ائمه اطهار(ع) جدا کردند و با فراموشی امر به معروف و نهی از منکر، باعث به وجود آمدن مصیبت‌هایی برای جامعه اسلام شده‌اند.

امام جمعه کارچان تصریح کرد: امروز اگر خدای نکرده ما رهبر دینی و سیاسی خود را تنها بگذاریم، قدرت دست فتنه گران می‌افتد همان گونه که خداوند در قرآن می‌فرماید "ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم" نباید اجازه دهیم مسایل دنیایی و قدرت طلبی، منجربه تنهایی ولی فقیه شود.

حجت‌الاسلام حسنی در پایان خاطرنشان کرد: سعی کنیم زمینه‌های بصیرت را فراهم کنیم هم خودمان به بصیرت برسیم و هم همانند امام حسن(ع) اقدامات و عملکردهایی که می تواند مایه بصیرت و نشان دادن چهره کریه مکاران شود انجام دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار