رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیله‌سوار خبر داد
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیله‌سوار از آماده‌باش راهداری این شهرستان در قالب مدیریت بحران جهت پیشگیری و امدادرسانی در آتش‌سوزی‌های احتمالی مزارع خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۹۰۷۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، ضیا فکری در جریان بازدید از اکیپ‌های راهداری مستقر در مناطق تعیین شده در سطح این شهرستان با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به آتش‌سوزی‌های سال گذشته مزارع شهرستان بیله‌سوار، ماشین‌آلات سنگین اداره راه و شهرسازی در نقاط امدادی پیشگیری از بحران آتش‌سوزی مستقر شده‌اند.

وی افزود: امسال برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به مزارع گندم شهرستان بیله‌سوار اقدامات پیشگیرانه به کار گرفته شده که از جمله آن‌ها اختصاص 7 نقطه از شهرستان و استقرار ماشین‌آلات سنگین راهداری شامل دو دستگاه لودر و شش دستگاه گریدر در این نقاط است.

فکری ادامه داد: با توجه به تجربه سال گذشته، حریم راه‌های مواصلاتی شهرستان در ماه گذشته تیغ‌زنی و راه‌های شهرستان آماده تردد ماشین‌آلات کشاورزی شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: دستگاه‌های راهداری و راه‌سازی این اداره به صورت آماده‌باش در ایستگاه‌های امدادی حاضر هستند و همچنان برنامه مدیریت بحران ادامه دارد.

وی همچنین از مهار یک مورد آتش‌سوزی در روز شنبه گذشته خبر داد و گفت: عصر روز شنبه گذشته بی‌احتیاطی کشاورزان و آتش زدن کولش زمین‌های کشاورزی موجب آتش‌سوزی مزارع گندم شهرستان بیله‌سوار شد که با تلاش راهداران اداره راه و شهرسازی بیله‌سوار و سایر نیروهای امدادی مهار شد و از گسترش آن به سایر مناطق مزروعی جلوگیری به عمل آمد.

شهرستان بیله‌سوار با دارا بودن بیش از 600 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و مزارع حاصلخیز، قطب کشاورزی و انبار غله استان بوده و طبق آمار سال گذشته، 48 درصد گندم استان در شهرستان بیله‌سوار تولید شده است.

ارسال نظرات