رئیس اتاق اصناف شهرستان پارس آباد:
290 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در شهرستان پارس آباد شناسایی شده که از این تعداد تعداد 60 واحد صنفی بعلت عدم نداشتن پروانه کسب پلمپ شدند.
کد خبر: ۸۶۹۹۰۷۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰

محبت جعفرپور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از پارس آباد با تبریک روز اصناف، گفت: اتاق اصناف شهرستان پارس آباد (مجامع امور صنفی) در سال 1381 با نظارت اداره صنعت معدن و تجارت (بازرگانی) و تعداد 13 اتحادیه تشکیل و هیئت رئیسه این اتاق متشکل از رؤساي اتحاديه هایی مي باشند که در انتخابات درون اتحادیه ها اکثريت آرا را کسب کرده و برای مدت 4 سال انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین نهادهاى مدنى در هر کشورى اصناف هستند، گفت: برنامه ريزي براي اداره اتاق، تهیه برنامه مدون براي ارتقاء فعاليتهای اصناف، برنامه ريزي درجهت بهبود بهره روی فعاليتهای صنفي و اتحاديه های تحت پوشش، نظارت بر اتحادیه های صنفی از جمله وظایفی است که اتاق اصناف بر عهده دارد.

جعفرپور در ادامه با اعلام اینکه در شهر پارس آباد 4500 واحد صنفی فعالیت می کنند که با احتساب بخش های تابعه این تعداد به 7000 واحد می رسد، تصریح کرد: مطابق آمار و بازرسی ها که صورت گرفته از این تعداد نزدیک 85 درصد دارای مجوز و پروانه کسب بوده و مابقی با همکاری نیروی انتظامی و اداره اماکن در حال ساماندهی می باشند.

رئیس اتاق اصناف پارس آباد با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال 95 روزانه 20 مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان به عمل آمده است، افزود: در این راستا 270 فقره تخلف صنفی که اکثریت آنها عدم درج قیمت یا گران فروشی بوده ثبت و پرونده آنها به تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع داده شده است.

جعفرپور ادامه داد: در سه ماهه امسال همچنین تعداد 290 واحد صنفی فاقد پروانه کسب شناسایی و تعداد 60 واحد صنفی نیز بعلت عدم نداشتن پروانه کسب پلمپ شدند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات کشف شده از محل نظارت‌های به عمل آمده شامل کم‌فروشی در صنف نانوایان، قنادان، گران‌فروشی در بخش لبنیات، پوشاک، عدم درج قیمت و ارائه فاکتور... بوده است.

جعفرپور، کنترل و ساماندهی تعداد واحدهای صنفی، آموزش و ارتقاء کسب و کار با برگزاری کلاسهای آموزش فقه و بازار، کسب و کار و ارتقاء آموزش بهداشت فردی در محیط کسب و کار و آشنایی با قانون نظام صنفی را از جمله برنامه هایی دانست که با همکاری ادارات مرتبط در جهت افزایش و ارتقاء فضای کسب و کار و ایجاد محیطی امن برای کسبه های و بازاریان شهر پارس آباد صورت بگیرد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پارس آباد در ادامه از انجام بازدیدهای مناسبتی ماه مبارک رمضان نیز خبر داد و گفت: این بازدیدها در قالب گشت مشترک با حضور نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، تعزیرات حکومتی و اداره صنعت معدن و تجارت در جهت جلوگیری از هر گونه فروش کالاهای غیر استاندارد، قاچاق و غیر بهداشتی در سطح شهر انجام می شود.

وی تاکید کرد: در این روزهایی که مقارن با ایام مبارک رمضان می باشد اتاق اصناف بر حسب وظیفه ذاتی خود بر واحدهای صنفی مخصوصا فروشندگان مایحتاج ضروری (نانوایان و قنادان) که در این روزها مصرف آنها بیشتر می شود تلاش می کند با نظارت های مستمر و روزانه از بروز هر گونه سوء استفاده توسط افراد سود جو و فرصت طلب که می تواند موجبات آرامش محیط کسب و کار را بر هم بزند جلوگیری بعمل می آورد.

ارسال نظرات