همزمان با سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید، به همت سازمان بسیج اساتید استان و کانون بسیج اساتید دانشگاه محقق اردبیلی، مراسم گرامیداشت روز بسیج اساتید در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۹۰۹۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی دانشگاه، دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه شهید چمران پیرو دل بود، اظهار کرد: شهید چمران بیشتر از آنکه به ذهن معیشت طلب پایبند باشد، پیرو دل بود.

وی با بیان اینکه شهید چمران موقعیت مناسبی در آمریکا داشت، ادامه داد: شهید چمران می توانست در آمریکا بماند یا وکیل یا وزیر شود اما او سخت ترین راه را برای خود انتخاب کرد.

صادقی با بیان اینکه شهید چمران حتی می توانست فرمانده باشد، افزود: او فرماندهی را هم انتخاب نکرد بلکه با گروه 20 نفره و تشکیل ستاد جنگ های نامنظم کار دو هزار نفر را انجام داد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: شهید چمران با انتخاب سخت ترین راه هم خودش را خشنود و هم خدا را از خود راضی نگه داشت.

وی با بیان اینکه شهید چمران فرد منحصر به فردی بود که حتی امام خمینی(ره) هم دلشان برای این شهید تنگ شده بود، اظهار کرد: برای رسیدن به چنین جایگاهی که رهبر سیاسی و مذهبی کشور دلش برای آدم تنگ شود، نیازمند انتخاب راه صحیح و متفاوت است.

صادقی ابراز امیدواری کرد: ماها هم پیرو دل باشیم و از این دام های کلیشه ای رهایی یابیم تا بتوانیم شبیه گوشه ای از شخصیت شهید چمران باشیم.

دکتر مرتضی ابراهیمی رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل گفت: انسان های بزرگ همیشه در تاریخ منشا خیر بوده اند و این شهید چمران است که سبب ایجاد روز بسیج اساتید شده است.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های بسیجی ها تصریح کرد: یکی از ویژگی بسیجیان اخلاص است که شهید چمران الگوی آن محسوب می شود.

ابراهیمی با اشاره به فرمایشی از امام خمینی(ره) یکی دیگر از ویژگی های بسیج را شجره طیبه برشمرد و افزود: بسیجی طرفدار علم است اما علم زده نیست و دین دار است و متحجر نیست.

وی شجاعت و شهامت و مخلص بودن را از دیگر ویژگی های بسیجیان برشمرد و افزود: یکی از ویژگی های شهید چمران راز و نیاز های او بود چرا که دل و عقل شهید چمران یکی بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل استقامت و پایداری را از دیگر ویژگی های بسیج برشمرد و گفت: انقلابی بودن مهم نیست بلکه انقلابی ماندن مهم است.

ابراهیمی ولایت پذیری را از دیگر ویژگی های بسیج عنوان کرد و افزود: ولایت اصل و منشا قدسی دارد و شهید چمران ولایت پذیر بود.

وی بالا بودن علم، متحجر نبودن، پایبندی به اخلاق اسلامی، عدالت خواهی، مبارزه با استکبار و دفاع از مظلوم را از ویژگی های بارز شهید چمران برشمرد.

ارسال نظرات