جلسه ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه محقق اردبیلی با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۹۰۹۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی دانشگاه، دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این جلسه با بیان اینکه وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه محقق اردبیلی مطلوب است، گفت: جای خوشحالی است که تعدادی از این دانشجویان دارای معدل الف هستند.

وی افزود: لازم است علاوه بر تلاش برای ارتقای علمی این دانشجویان، در فاز بعدی به سمتی برویم که دانشجویان شاداب تر باشند و از تفریحات سالم بیشتری برخوردار باشند.

صادقی با پیشنهاد این موضوع که می توان عنوان ستاد شاهد و امور ایثارگران را به ستاد دانشجویان و دانش آموختگان شاهد و ایثارگر تبدیل کرد، تاکید کرد: در این صورت می توانیم نسبت به مسائل دانش آموختگان نیز توجه بیشتری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به صدور کارت شناسایی دانش آموختگی بارکد دار برای دانش آموختگان دانشگاه تاکید کرد و افزود: با صدور این کارت دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود می توانند از خدمات مختلف دانشگاه بهره مند شوند.

صادقی گفت: باید بانک اطلاعاتی از دانشجویان شاهد و ایثارگر متقاضی اشتغال در استان اردبیل تهیه شود، تا در صورت تمایل زمینه تاسیس شرکت های دانش بنیان توسط این افراد در مرکز رشد دانشگاه فراهم شود.

دکتر مرتضی ابراهیمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به مطالبات دانشگاه از بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر شاغل در دوره شبانه، خواستار وصول این مطالبات شد.

منصور لکورج مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز با بیان اینکه شرایط نخبگی در جامعه ایثارگری دانشگاه محقق اردبیلی وجود دارد، گفت: دانشجویان دارای شرایط می توانند از مزایای نخبگان در بنیاد شهید بهره مند شوند.

وی به تقویت بنیه علمی دانشجویان و مشارکت جدی اساتید مشاور در دانشگاه های استان تاکید کرد و افزود: با عنایت مسئولین دانشگاه محقق اردبیلی هیچگونه مشکلی در بحث خوابگاه دانشجویان شاهد و ایثارگر در این دانشگاه وجود ندارد.

لکورج همچنین به تشویق جامعه ایثارگری برای ادامه تحصیل و افزایش سطح علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر تاکید کرد.

طاهر یحیوی رییس گروه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل در نیمسال اول سالتحصیلی 95-1394، گفت: از مجموع 252 دانشجوی شاهد و ایثارگر در نیمسال فوق الذکر، 22 دانشجو دارای معدل الف بوده اند.

وی افزود: از این تعداد 107 نفر در مقطع کارشناسی روزانه، 52 نفر در مقطع کارشناسی شبانه، 33 نفر در مقطع کارشناسی ارشد روزانه، 47 نفر در مقطع کارشناسی ارشد شبانه، 7 نفر در مقطع دکتری روزانه و 6 نفر در مقطع دکتری شبانه تحصیل می کنند.

یحیوی از برگزاری بیش از 85 ساعت کلاس تقویتی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در نیمسال اول سالتحصیلی 95-1394 خبر داد و ادامه داد: تعدادی از اساتید دانشگاه بصورت رایگان اقدام به تدریس برای این کلاس ها کرده اند.

وی همچنین کسب مقام اول در اکثر رشته های چهارمین المپیاد ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر منطقه 2 کشور را توسط دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه محقق اردبیلی جای خرسندی دانست.

ارسال نظرات