خبرهای داغ:

تهیه و تولید بیش از ده سرود حماسی و انقلابی در بسیج هنرمندان فارس

سازمان بسیج هنرمندان فارس از سرودهای حماسی و انقلابی که شاخصه های کیفی مورد نظر کارشناسان را دارا باشد حمایت می نماید.
کد خبر: ۸۶۹۹۱۲۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
نیما زارع رییس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس با اشاره به اقبال نسل جوان جامعه نسبت به شعر، موسیقی و سرود گفت: سازمان بسیج هنرمندان فارس در طول سال گذشته گام های بسیار خوبی در راستای تقویت آثار موسیقیایی برداشته است و با حمایت این سازمان از فعالان متعهد و انقلابی این عرصه هم کیفیت آثار و هم کمیت تولید محصولات هنری در استان افزایش یافته است.

 وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب در جمع شاعران ابراز داشت: رهبر انقلاب در دیدار با شاعران بارها بر این نکته تاکید نمودند که شعر باید زنده باشد و نسبت به مسائل جاری و نیازهای کشور موضع داشته باشد، شعر انقلاب باید در جهت ودر خدمت اهداف انقلاب  یعنی عدالت، انسانیت و... باشد.

 رییس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس با بیان اینکه حمایت از شاعران انقلابی و اشعار متعهد از برنامه های مهمی است که دنبال می کنیم، گفت: شعر بعنوان بُنیان اصلی سرود نقش تاثیرگذاری در کیفیت اثر هنری و در نتیجه اقبال مخاطبان دارد.

وی با بیان اینکه نقش شعر در عرصه مقابله با جنگ فرهنگی باید تببین شود، گفت: شعر باید زنده باشد و نسبت به مسائل روز کشور موضع داشته باشد، اگر این نکات مهم از سوی شاعران متعهد در اشعار سروده شده مورد توجه قرار بگیرند نه تنها اثر هنری تولید شده با اقبال مخاطبان مواجه شده بلکه بخش عظیمی از خلاء فرهنگی موجود در عرصه موسیقی نیز رفع خواهد شد.
 
زارع با بیان اینکه  امروز اشعار زنده و تاثیرگذار در موضوعاتی نظیر فلسطین، یمن، بحرین، دفاع مقدس، شهدای غواص و شهدای مدافع حرم مورد نیاز جامعه هستند، گفت: در عرصه شعر نیازمند یک حرکت جهادی برای ساماندهی نیروهای مومن و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هستیم، بسیج هنرمندان می تواند در این زمینه نقش اساسی را ایفا کند.

 
زارع با بیان اینکه شعر و ترانه از شاخصه های مهم و تاثیرگذار در کیفیت آثار تولیدی هستند، گفت: با توجه به ظرفیت های شعر وترانه در انجمن وگروههای شعری بسیج هنرمندان فارس و حضور گروههای سرود در سنین مختلف در حال تهیه وتدوین سرودهایی با مضمامین انقلابی وحماسی هستیم که پس از تولید نهایی این گروهها به اجرای عمومی خواهند پرداخت.

 وی حمایت و تبلیغ آثار هنری متعهد و انقلابی را برنامه دیگر سازمان بسیج هنرمندان در سال جاری دانست و افزود: در جلساتی که با شاعران انقلابی و نخبه استان فارس داشته ایم موضع حمایت و تبلیغ آثار هنری را مورد توجه قرار داده ایم و  در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته شده است.

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس  با بیان اینکه استان فارس از نظر دارابودن استعدادهای جوان و انقلابی در عرصه شعر و سرود وضعیت بسیار خوبی دارد، گفت: میزبانی شایسته فارس از دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج که با حضور سردار نقدی رییس سازمان بسیج برگزار شد نشان داد این استان می تواند در عرصه تولید آثار هنری متعهد بویژه اشعار و سرودهای انقلابی بعنوان خط شکن و پیش رو در فضای کشور حرکت کند.
 
زارع در پایان با اشاره به اینکه واگذاری میزبانی شیراز از جشنواره ملی سرودهای بسیج برای سه سال پیاپی فرصت مناسبی برای اعتلای هنر موسیقی در فارس خواهد بود، گفت: برگزاری این جشنواره در استان می تواند محور وحدت و بستر رویش استعدادهای هنرمندان جوان انقلابی و متعهد باشد، همچنین برگزاری اینگونه جشنواره های هنری فرصت مناسبی برای اشتراک تجربیات پیشکسوتان هنر ارزشی با جوانان هنرمند انقلابی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها