عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با«بسیج»:

ماجرای ظالمانه بورسیه ها روحیه علمی نخبگان را نابود کرد

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: در قضیه ظالمانه بورسیه ها انگیزه علمی دانشجویان از دست رفت و بسیاری از نخبگان دچار سرخوردگی، مشکلات اقتصادی، درگیری های خانوادگی و نابودی روحیه علمی شدند که غیر قابل جبران است.
کد خبر: ۸۶۹۹۲۰۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

فاطمه آجرلو عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: بحث بورسیه ها در کشور برای ایجاد فرصت مطالعاتی بوده تا دانشجویان نخبه با آخرین دستاوردهای علمی جهان آشنا شده و از یافته های خود در کشور استفاده کنند، اما وقتی ماجرای بورسیه ها را سیاسی کردند این هدف نظام، تحت الشعاع آن قرار گرفت و خسارت های سنگینی هم متوجه کشور شد.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: در قضیه ظالمانه بورسیه ها انگیزه علمی دانشجویان از دست رفت و بسیاری از نخبگان دچار سرخوردگی، مشکلات اقتصادی، درگیری های خانوادگی و نابودی روحیه علمی شدند که غیر قابل جبران است؛ چراکه آینده روشنی برای دستاوردهای خود نمی بینند .

وی با انتقاد از اینکه برخی فکر می کنند بورسیه های علمی فرصتی برای جناح بازی و استفاده های سیاسی در دانشگاه ها است افزود: بورسیه ها برای رسیدن به اهداف مقدس و متعالی نظام ایجاد شده و بیت المال است و کسی حق معامله سیاسی با آن را ندارد.

ارسال نظرات