مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان از اختصاص چهار میلیارد تومان اعتبار کشوری به پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۹۲۲۴
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازلرستان، سرهنگ دلارام در جلسه دو ماهیانه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان که در استانداری برگزار شد، گفت: چهار میلیارد تومان اعتبار کشوری به پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان اختصاص یافته است؛ البته تخصیص این اعتبار منوط به معادل همین اعتبار از طرف استان برای تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه موجود مقرر شده است که 50 درصد اعتبار ساخت این باغ موزه را بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور و مابقی آن از طریق منابع استانی تامین شود، افزود: سال گذشته اعتبار کشوری اختصاص یافته به این پروژه 250 میلیون بوده است در حالیکه دو میلیارد تومان اعتبار کشوری به آن اختصاص یافته است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان گفت: با روند کند تخصیص اعتبارات استانی به پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان در خرم آباد تا 40 سال آینده هم این پروژه به بهره برداری نمی رسد.

دل آرام بر ضرورت رفع موانع پیش روی قطع تعدادی درخت در محل اراضی احداث باغ موزه دفاع مقدس و همچنین جابجایی دو لوله انتقال آب واقع در این محل تاکید کرد و افزود: 70 هکتار از فضای باغ موزه دفاع مقدس به فضای سبز اختصاص می یابد و با این حال قطع کردن تعدادی درخت نمی تواند چندان مشکل سازباشد؛ اگر چه اراضی این محل متعل به ستاد کل نیروهای مسلح است و بنابر اعلام دستگاه قضایی استان قطع درختان واقع در آن نمی تواند مشکل ساز باشد.

وی اظهار کرد: احداث باغ موزه دفاع مقدس به خاطر قطع چند اصله درخت و جابجایی دو لوله انتقال آب گیر کرده است و البته به هر نحوی که خواسته ایم این موانع را رفع کنیم میسر نشده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان در بخش دیگری ازاظهارات خود گفت: 28 عنوا کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان آماه چاپ است؛ اما برای چاپ این کتاب ها با محدودیت مالی مواجه هستیم.

دل آرام تصریح کرد: برای اینکه طی هر دوماه پنج جلد کتاب از این کتاب ها منتشر شوند 15 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: پیش بینی شده است که دو مستند نیز توسط کمیته هنری شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان با موضوع شهدا تولید شود.


ارسال نظرات