خبرهای داغ:
عصر دیروز فاز اول کارخانه ویتامین E ،داروسازی رشددانه گرگان در شهرک صنعتی اق قلا با حضور مدیران ارشد گلستان افتتاح گردید.
کد خبر: ۸۶۹۹۲۶۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از سایت استانداری دکتر حسن صادقلو در مراسم افتتاح فاز اول کارخانه ویتامین E ، ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) و بهره برداری از این کارخانه،تصریح کرد: امیدواریم در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، بتوانیم با تصویب منطقه آزاد و آغاز عملیات اجرایی آن گامی موثر در مسیر توسعه استان برداریم.

وی با تاکید بر اهمیت شکل گیری پنجره واحد در توسعه استان، گفت: خوشبختانه روند صدور پروانه ها در استان به زیر 60 روز رسیده است اما باید باز هم در روند همکاری با تولیدکنندگان و تجار تسریع ایجاد شود.

وی در این مراسم با تقدیر از تولیدکنندگان و صنعت گران استان که موفق به بهره برداری از چنین پروژه ای در استان گلستان و در سال اقتصاد مقاومتی شده اند، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با ثبت نام از واحدهای تولیدی و ارائه تسهیلات به آنها، توانسته است ظرفیتی در حمایت از تولیدکنندگان ایجاد کند.

استاندار گلستان با بیان اینکه تا کنون نیمی از واحدهای تولیدی ثبت نام کننده گلستانی در سامانه بهین یاب به بانک ها معرفی شده اند، یادآور شد: بانک ها موظف شده اند اگر چنانچه مشکلی نباشد،ظرف مدت یک ماه این تسهیلات را به واحد های معرفی شده پرداخت نمایند.

دکتر صادقلو خاطر نشان کرد: برای واحدهای تولیدی استان 422میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است اما با موافقت های صورت گرفته اگر چنانچه به تسهیلاتی بیش از این هم نیاز باشد، دولت پشتیبانی لازم را صورت می دهد.

وی همچنین با اشاره به تنوع گیاهی موجود در استان، گفت: از بین 8هزار نوع گیاه موجود در کشور، بیش از 2هزار نوع گیاه در استان موجود است که یقیناً واحد های تولیدی و صنعتی می توانند با سرمایه گذاری روی آنها ارزش افزوده لازم را ایجاد کنند.

همچنین در این مراسم مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه 600 واحد تولیدی در استان تا به امروز در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند و 193 مورد از آنها به بانک های عامل معرفی شده اند، تصریح کرد: خوشبختانه طی چند روز گذشته برای نخستین بار در کشور تعدادی از واحدهای تولیدی گلستانی تسهیلات خود را از بانک های عامل دریافت کرده اند و این نشانه خوبی در همکاری واحدهای تولیدی و سیستم بانکی استان در مسیر توسعه است.

حسینقلی قوانلو ضمن تقدیر از مدیران طرح ویتامین E و شرکت داروسازی رشددانه گرگان، گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری 44میلیاردی و با همکاری بانک مهراقتصاد و بانک کشاورزی به عنوان پروژه ای عظیم در استان افتتاح شده که در سال اقتصاد مقاومتی حرکتی قابل تقدیر محسوب می شود.

لازم به ذکر است در این مراسم افتتاح آیت ا... نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و سید ضیاالدین ایمانی مدیرعامل بانک مهر اقتصاد کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از مدیران ارشد استانی حضور داشتند.

گفتنی است کارخانه ویتامین E با مدیریت حسن شریعت قابلیت اشتغالزایی مستقیم 450 و اشتغالزایی غیر مستقیم 1000 نفر را دارند و به نوعی پروژه ای دانش بنیان در مسیر اقتصاد استان محسوب می شود
انتهای خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها