مهمترین آفت اعتیاد به مواد مخدر، سلب احساس مسئولیت و تعهد از انسان هاست.
کد خبر: ۸۶۹۹۳۹۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دادستان عمومی و انقلاب زنجان در همایش سالروز جهانی مبارزه، تعهد و مسئولیت را دو امانت الهی بر دوش انسان توصیف نمود و گفت: در این میان یکی از مهمترین آفت اعتیاد به مواد مخدر، سلب احساس مسئولیت و تعهد از انسان هاست و زمانی‌که این تعهد از انسان گرفته شود فرد از انسان بودن خارج می‌شود.

حجت الاسلام مظفری با توجه به آمار، رابطه میان اعتیاد و سایر جرایم و معضلات اجتماعی را بیان نمود و افزود: بیش از دو هزار نفر زندانی در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد 46 درصد به جرم مواد‌مخدر و 21 درصد به جرم سرقت در زندان به سر می‌بردند که 90 درصد سارقان معتاد هستند و بیش از 70 در صد افرادی که وارد زندان می‌شوند، اعتیاد دارند.

وی با بیان این مطلب که طلاق نیز یکی از دست‌آوردهای اعتیاد در جامعه است اظهار داشت: ماهانه در حدود 13 هزار پرونده دادخواست طلاق به مراجع قضایی ارائه می شود که اعتیاد نقش موثری در بروز و توسعه این معضل اجتماعی دارد.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از موفق‌ترین استان‌ها در زمینه مبارزه با مواد‌مخدر است، اظهار داشت: زیرا همین مواد‌مخدر آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای فرد و جامعه به همراه دارد و اگر در جامعه ای شیوع یابد دامن همه افراد جامعه را آلوده خواهد کرد.

ارسال نظرات