خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: فیش‌های نجومی موجب بدبینی مردم نسبت به نظام می‌شود و دستگاه‌های نظارتی هر چه سریعتر جلوی این بدعت‌ها را بگیرد.
کد خبر: ۸۶۹۹۴۶۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

ناهید مرانلو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، با اشاره به دریافت حقوق های نجومی از سوی برخی از مسئولان ادارت و نهاد ها اظهار کرد: مسئله ی برداشت حقوق های نجومی مسئله ای ملی است چرا که بی نظارتی ها و نداشتن برنامه ی اقتصادی و عدم مدیریت صحیح در حوزه ی اقتصاد مقاومتی موجب بروز همچین معضلاتی می شود.

وی با انتقاد از وجود حقوق های چند صد میلیونی در ارگان ها، نهادها، شرکت های دولتی و بانک های دولتی تصریح کرد: پرداخت بودجه ی متعارف عقلانی و درخور شایستگی به مدیران موفق مشکلی ندارد، اما سوال مهم این است که عملکرد این مدیران چگونه است؟ به تناسب دریافت این حقوق های نجومی باید بر عملکرد این مدیران هم متمرکز شویم، لذا قوه ی قضاییه و دولت باید هر چه سریع تر جلوی این حقوق های میلیونی را گرفته و ریشه کن کنند.

مرانلو با بیان اینکه ما یک جامعه انسانی هستیم گفت: جامعه ای که برای پیشرفت، موفق شدن و در نهایت مطرح شدن در جهان به عنوان یک کشور اسلامی موفق نیازمند همکاری همه افراد می باشد به شغل های مختلف نیازمند است.

وی افزود: ما در هر شغلی که خدمت می کنیم دو وظیفه داریم اول آنکه کار خود را به نحو احسن انجام دهیم و نکته بعدی آنکه به دیگر شغل ها احترام بگذاریم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تاکید بر اینکه درست نیست که به برخی افراد در جامعه بهای بیشتری داده شود صرف اینکه پشتوانه ای خوبی دارند خاطرنشان کرد: کسی منکر سختی ها و اهمیت کادر پزشکی نیست منتهی میزان دریافتی این قشر چیزی فراتر از سختی هایی است که تحمل می کنند، چرا نتیجه سختی های یک پزشک باید به ۵۰۰میلیون دریافتی برسد ولی نتیجه سختی های یک کارگر به ماهی یک میلیون؟؟ آیا این به دلیل نگاه اشتباه ما نیست؟؟

وی ادامه داد: جامعه همانطور که پزشک می خواهد به باقی شغل ها هم نیازمند است. از این رو برای به اجرا درآوردن تمامی این شغل ها انسان های شرافتمند باید روی کار باشند لذا از روی انسانیت نیست که تفاوت حقوق قشر بالا و پایین جامعه فیش های چند صد میلیونی باشد.

این دانشجوی قزوینی با تاکید بر اینکه چنین فیش های حقوقی جایی در جامعه اسلامی ندارد عنوان کرد: چه بسا من به عنوان فردی از کادر درمان با سختی های این قشر از نزدیک آشنا هستم و اهمیت کار آنها را به خوبی درک می کنم چرا که پزشکان از گروه‌های فعال و زحمتکش کشور هستند که سلامت مردم نیز به عهده آنان است و گاهی اوقات به دلیل محدودیت در تعداد پزشک در یک نقطه محروم، ممکن است سایر پزشکان فعال در آن نقاط، درآمدهای بالاتری کسب کنند. ولی ارزش این اهمیت این میزان کارانه و حقوق نیست.

وی با اشاره به فیش های لو رفته نجومی در وزارت بهداشت تصریح کرد: تقاضای ما از مسئولان مربوطه رفع سوء‌تفـاهم با عملکرد شفـاف وزارت بهداشت است چرا که پرداخت‌های نجومی چه در میان قشر فرهیخته پزشکی اتفاق بیفتد و چه سایر اصناف، با عدالت اجتماعی و اسلامی سازگار نیست.

مرانلو تاکید کرد: پرداخت حقوق‌های نجومی مردم را به نظام بدبین می‌کند چرا که یکی از اهداف جمهوری اسلامی کم کردن فاصله طبقاتی است حال نتیجه پرداخت حقوق های میلیونی به برخی مسئولان و مدیران نه تنها باعث شکاف بین مردم و مسئولان می شود، بلکه باعث بدبینی مردم به نظام نیز خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان با بیان اینکه حقوق های نجومی نشان از بی تدبیری ها دارد خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارتی باید هرچه سریعتر جلوی این بدعت ها را بگیرند، چرا که وجود این گونه بی‌انضباطی‌های مالی در شرایطی که تحریم هستیم و بسیاری از کارگران ما به نان شب محتاج هستند و یا در روستاهای محروم و مناطق حاشیه نشین شهرها با وضع اسفناکی مواجهیم قابل توجیه نیست.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها