چک لیست نظارتی در شهرداری زنجان به منظور تسهیل در روند سرمایه‌گذاری باید تهیه شود.
کد خبر: ۸۶۹۹۴۸۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون عمراني استاندار زنجان در نشست آشنایی سرمایه‌گذاران و معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری زنجان با اشاره به اینکه چک لیست نظارتی در شهرداری زنجان به منظور تسهیل در روند سرمایه‌گذاری باید تهیه شود گفت: هدر رفت زمان هر سرمایه‌گذار در واحدهای مختلف شهرداری باید احصا شود.

جواد رحمتی با بیان اینکه موضوع سرمایه‌گذاری در شهر زنجان از دو سال پیش به صورت جدی دنبال می‌شود،افزود: با توجه به خروجیهای احصا شده از برنامه‌های سرمایه‌گذاری دریافتیم که درک درستی از این مقوله در شهر وجود نداشته و باید نشست‌هایی با سرمایه‌گذاران برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان سرمایه‌گذاری در سال 84 برای نخستین بار در شهر تهران تشکیل شد، عنوان کرد: هدف از ایجاد این سازمان جداسازی موضوع سرمایه‌گذاری از بدنه شهرداریها بوده است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در عصر کنونی همانند سالهای گذشته نمی‌توان شهر را از محل منابع درآمدی حاصل از صدور عوارض، پروانه و خدمات به مردم اداره کرد، اظهار داشت:: همه استانداردسازیهای مورد نیاز در شهر را نمی‌توان با اعتبارات شهرداری فراهم کرد.

رحمتی با بیان اینکه از گذشته تاکنون روش مشارکت مدنی در سرمایه‌گذاریهای بین مردم مطرح بود، تصریح کرد: روش مشارکت مدنی با شهرداری و نحوه انجام آن برای سرمایهگذاران باید تدوین میشد.

وی به تدوین روشهای مختلف برای سرمایه‏‌گذاران به منظور مشارکت با شهرداری برای انجام پروژه‌های مورد نیاز اشاره کرد و یادآور شد: در یکی از روشهای مورد نظر زمین و عوارض پروژه از شهرداری و هزینه ساخت از سوی سرمایهگذار تامین می‌‏شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه زمینهای مورد نظر برای انجام پروژه‏های متعدد احصا و بارگذاریهای لازم انجام شده است، بیان کرد: در صورت درخواست سرمایه‌گذار پروژه مورد نظر، در بارگذاری‌های پیش‏ بینی شده امکان تجدید نظر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نظرات و پیشنهادات سرمایهگذاران نیز در پروژه‏های مورد نظر لحاظ می‏‌شود، خاطرنشان کرد: اقتصادی بودن پروژه و رعایت چارچوبها در مدیریت شهری مد نظر است.

رحمتی با بیان اینکه پروژه‏های مورد احداث باید متناسب با ویژگی و ساختار مناطق مورد نظر بوده و پاسخگوی نیازهای مردم باشد، ابراز کرد: سودطلبی صرف شهر را به بوم بست می‌کشاند.

وی به روش دوم پیش‌بینی شده برای انجام پروژه‏‌ها به صورت مشارکتی اشاره کرد و گفت: زمین از شریک و عوارض از شهرداری روش دیگر پیش ‏بینی شده برای مشارکت با سرمایه‏ گذاران بخش خصوصی است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه برخی از پروژه‏‌ها امکان واگذاری به بخش خصوصی را نداشته و باید به روش حاکمیتی مدیریت شود، خاطرنشان کرد: در پروژه‌‏های سرمایهگذاری شهرداری زنجان نیز ساخت میادین مختلف میوه و تره‌بار از جمله آنها است.

وی با اشاره به اینکه در پروژه‌هایی که باید به روش حاکمیتی مدیریت شود پیشنهاد بهره‌برداری مطرح است، عنوان کرد: به منظور تامین سرمایه لازم برای به سرانجام رساندن پروژه‌ها تمهیدات لازم برای پیش فروش در نظر گرفته شده است.

رحمتی با بیان اینکه روش پیش فروش در شهرهای بزرگ کشور موفق عمل کرده است، بیان کرد: بر پایه همین روش بیش از 120 هزار میلیارد ریال قرارداد برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری تهران وجود دارد.

ارسال نظرات