حجت الاسلام حبیبی:پیامبر(ص) به اباذر فرمود: پنج چیز را بر پنج چیز دیگر غنیمت بشمار:جوانی ات را قبل از پیری غنیمت بشمار...
کد خبر: ۸۶۹۹۶۴۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد،به منظور ارتقاء بنیه اعتقادی بسیجیان و به همت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ناحیه روح الله کلاس اخلاق برگزار شد.

در ابتدا مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه روح الله یزد در خصوص القاء شبهه به اعتقادات اسلامی توسط دشمنان گفت:دشمن به دنبال ایجاد شبهه در مسائل اعتقادی ما می باشد ولی غافل از اینکه از کودکی اعتقادات مذهبی و ولایی در وجود ما محکم شده است.

وی در ادامه به شبهه دیگری پاسخ می دهند که اگر اهل بیت(علیهم السلام)علم به شهادت خودشان داشتند پس چرا تسلیم این امر می شدند و چرا جان خود را نجات نمی دادند؟اول اینکه در حدیثی داریم که اهل بیت(ع) یا بوسیله جهاد و شهادت باید شهید می شدند و یا بوسیله زهر مسموم می شدند.پاسخ دیگر اینکه با توجه به اینکه امیرالمؤمنین(ع)علم به این داشتند که ابن ملجم ایشان را به شهادت می رساند آیا می توانستند قصاص قبل از جنایت کنند و پاسخ دیگر آنکه ما دو نوع اجل داریم اجل معلق و اجل حتمی،اجل معلق می تواند اجل حتمی را تغییر دهد.

در ادامه "حجه الاسلام حبیبی" در خصوص نصایح پیامبر اسلام(ص) به ابوذر مطالبی ایراد کرد و گفت:پیامبر(ص) به اباذر فرمود پنج چیز را بر پنج چیز دیگر غنیمت بشمار:جوانی ات را قبل از پیری غنیمت بشمار.

حبییی افزود:پدر و مادرتان را اکرام کنید نیکی و احترام به پدر و مادر عامل سعادتمندی انسان می شود خیلی از علما مقامات معنوی که دست پیدا کرده اند را مدیون دعای پدر و مادرشان می دانند.جوانی تان را صرف کارهای بیهوده و باطل نکنید.

وی گفت: دومین چیز سلامتی ات را قبل از مریضی غنیمت بشمار یعنی انسان خیلی باید دقت کند و ببیند چه غذایی می خورد و این موضوع در آیات و روایات آمده و به آن تأکید کرده به عنوان مثال روزه که امر واجبی است اسلام نهی کرده که انسان مریض روزه شود.

وی در ادامه افزود:سوم:توانمندی و غنایت را بر فقر و چهارم اوقات فراغتت را قبل از اوقات کارت غنیمت بشمار، یعنی ما نباید اوقات فراغت خود را صرف کارهای بیهوده و خدای ناکرده حرام بکنیم.

حبیبی خاطر نشان کرد؟: پنجمین چیزی که پیامبر فرمودند "زندگی ات را قبل از مرگت" غنیمت بشمار.

ارسال نظرات