به مناسبت ولادت با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن علیه السلام مجلس جشنی شب گذشته در اکثر مساجد شهرستان و خصوصا در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرستان بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۹۶۷۴
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، در این مراسم حجت الاسلام خواجه ای یکی از روحانیون در سخنانی با تبریک ماه رمضان و ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) به بیان ویژگی ها و شخصیت زندگانی این امام همام پرداخت.

خواجه ای به ویژگی های اخلاقی امام حسن (ع) اشاره کرد و افزود :امام حسن (ع) از هر جهت حسن بود در وجود مقدسش نشانه های انسانیت متجلی بود.

این روحانی به روایتی از امام صادق (ع) در باره امام حسن (ع) بیان نمود و گفت :حسن بن على(ع)عابدترين مردم زمان خود و زاهدترين آنها و برترين آنها بود، و چنان بود كه وقتى حج‏ به جاى مى‏آورد، پياده به حج مى‏رفت و گاهى نيز پاى برهنه راه میرفت.

وی با تاکید بر الگوگیری از کرامت امام حسن (ع) اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) اسوه کرامت، گذشت، صبر و اخلاق نبوی است که باید این صفات برای افراد جامعه تبیین شود.

وی افزود: در سرشت امام حسن (ع) برترین نشانه های انسانیت وجود داشت و از نظر اخلاق و منش بسیار شبیه پیغمبرگرامی اسلام بودند.

وی به تاریخ تولد امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت :امام حسن مجتبی در پانزدهم رمضان سال سوم هجری متولد شد؛ پیشوای دوم شیعیان نه تنها از نظر علم، تقوی، زهد و عبادت، مقامی برگزیده و ممتاز داشت، بلکه از لحاظ بذل و بخشش و دستگیری از بیچارگان و درماندگان نیز در عصر خود زبانزد خاص و عام بود.

در پایان بعد از اجرای مولودی خوانی در وصف امام حسن و برگزاری مسابقه به اسامی کسانی که حسن و مجتبی بود از سوی کانون فرهنگی مسجد جوایزی به آنها اهداء شد.

نظیر این مراسم در مساجد جامع انقلاب صاحب الزمان و بیت الرضا بهاباد و سایر روستا ها برگزار شد.


ارسال نظرات