خبرهای داغ:
فلاحت پیشه در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد؛

حقوق و مزایای برخی مدیران به اندازه ایجاد اشتغال برای 300 جوان

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس گفت: متاسفانه در ایران بازنشستگی سیاسی و مدیریتی برای برخی از خواص وجود ندارد.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۴۰
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اسلام آبادغرب اظهار کرد: تخلف اول در بحث حقوق های نجومی این است که بخش اعظم این حقوق ها مربوط به بازنشستگان دولتی است که با پست های مدیریتی با حقوق های پرداختی بالای10 میلیون تومان بازنشسته شده اند و بعد از بازنشستگی هم دعوت به کار شده اند که علاوه بر اینکه این افراد بازنشسته شده اند حقوق های دیگری را برای خودشان شکل داده اند، و تخلف دوم این است که این حقوق ها خلاف قانون است.

 

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس گفت: طبق بررسی های بعمل امده مشخص شده که برخی از مدیران حقوق های کلانی از 5 میلیون تومان تا 70 میلیون تومان در فیش های مختلف برای ایشان آمده است، ولی نباید گول این فیش ها  را خورد، چون به انحاء مختلف این افراد از بیت المال حقوق دریافت می کنند.

 

وی با بیان اینکه بعضا" حقوق برخی افراد به 200 میلیون تومان هم می رسد، افزود: مزایای مختلفی نظیر برخورداری از خودرو، کارت هدیه ها و کارت های خرید مختلفی که در اختیار خانواده برخی از مدیران است که از بیت المال شارژ می شود و تمامی ندارد.

 

دکتر فلاحت پیشه تصریح کرد: تخلف سوم این است که متاسفانه در ایران بازنشستگی سیاسی و مدیریتی برای برخی از خواص وجود ندارد، مگر اینکه با مرگ بازنشسته شوند و این افراد تا زمان مرگ از بیت المال حقوق و مزایا دریافت می کنند و تا آن زمان با رانت خواری و رانت کاری خودشان سیستم مدیریتی کشور را دچار آسیب کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد علاوه بر اینکه با حقوق های بالا بازنشسته می شوند، دهها نفر از اعضای خانواده و نزدیکان خود را به نظام مدیریتی کشور تحمیل می کنند، فلذا پست های مدیریتی در بخش هایی در ایران موروثی شده است.

 

به گفته فلاحت پیشه، ایرانیان با انقلاب خود نظام موروثی شاهنشاهی را از بین بردند ولی متاسفانه نظام مدیریتی موروثی جای آن را گرفت، برخی افراد پس از مرگ شان دهها نفر از اعضای خانواده خود را خارج از شمول مقررات مدیریتی را به سیستم مدیریت کشور تحمیل کرده اند و آفتی که از این عمل به اعتماد جوانان جویای کارو نظام مدیریتی کشور وارد می شود بیش از آفت حقوق های 70 میلیونی است.

 

 

وی افزود: با توجه به دستور آقای روحانی باید به این دستور بعد از سه ماه پاسخ و گزارش شفاف داده بشود که چند دسته از مدیران بازنشسته در حال کار باید بیکار شوند و حقوق آنها کاهش پیدا کند، در غیر این صورت همچون گذشته شعار داده می شود و متاسفانه واقعیتی که وجو دارد این است که بعد از مدتی سر و صدا نوعی تبانی صورت می گیرد و بازهم بی تفاوتی به موضوع در پیش گرفته می شود.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس برآوردی که بنده کرده ام، با حقوق و مزایایی که برخی از خواص ومسئولان بازنشسته به همراه حقوق بازنشستگی می گیرند، می توان برای 300 جوان ایرانی جویای کار در سال شغل ایجاد کرد.

 

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما  با اشاره به اینکه حقوق نمایندگان مجلس طبق فیش حقوقی مشخص است، بیان داشت: مبلغی حدود 5 میلیون تومان حقوق یک نماینده است که با کسر مالیات و کسورات مربوطه یک نماینده مجلس که باید 24 ساعته کار کند  حدود 4 میلیون تومان حقوق می گیرد.

 

 

دکتر فلاحت پیشه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرار شد انقلاب به فکر محرومان باشد ، در شرایطی که مملکت با تعجب فیش های حقوقی و مزایای چند ده میلیونی مدیران را می بیند که حتی یک روز خلل در پرداخت آنها صورت نمی گیرد،  در حالیکه؛

1- رفتگران شهرداری اسلام آبادغرب و دالاهو که به تازگی حقوق اسفندماه خود را دریافت کرده اند، و حتی نان خشک را بصورت نسیه از نانوایی ها می گیرند.

2- بسیجیان معسرو ناتوانی که در زمان جنگ جانفشانی کرده اند که در مرحله قبل برای آنها ردیف بودجه متفرقه آورده شده تا ماهیانه مبلغی برابر حداقل حقوق کمک معیشتی بگیرند و امسال دولت 30 درصد حقوق انها را واریز نکرده است.

3- چغندر کارانی که دولت و بانک ها جریمه و دیرکرد 33 درصدی بخاطر دیرکرد وام هایشان از ایشان می گیرد، حدود یک سال است که می گذرد و هنوز پول محصول آنها را نداده اند و این از لحاظ شرعی و قانونی خلاف است و تاکنون 3 بار در اینباره  در مجلس تذکر داده ام.

4- کشاورزانی که محصول آنها جو است دولت حاضر نشده بلافاصه پول محصول آنها را بدهد و حتی یک سوم از پول محصول را به بورس واگذار کرده است که بعید است حتی کشاورزی آدرس بازار بورس را هم بلد باشد و اینها بازی هایی است که دولت برای ندادن حق محرومان در می آورد و متاسفانه دولت ها فقط زورشان به محروم ترین اقشار جامعه می رسد.

 

وی با اشاره به آموزشیاران ، معلمان حق التدریسی و مربیان پیش دبستانی گفت: براساس برآورد بنده اگر فقط بازنشستگان دوباره استخدام در یکی از وزارتخانه های کشور را طبق قانون به خانه ها بازگردانده شوند، همه این افراد استخدام خواهند شد.

 

فلاحت پیشه تصریح کرد: بنده معتقدم که در قبال حق مرم نباید سکوت کردو بر همین اساس قانونی تذکراتم را در مجلس بیان می کنم و با هیچ دولتی دشمنی ندارم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار