نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان:

تصمیم دولت بحرین در لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم ظالمانه است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصمیم دولت ظالم، مستکبر و نامشروع بحرین در سلب تابعیت از شیخ مبارز حضرت آیت الله عیسی قاسم را محکوم کرد و افزود: تصمیم دولت بحرین مبنی بر لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم ظالمانه است.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۴۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستارا، حجت الاسلام احمد پروایی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری  در جمع فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج محلات و خانواده های آنان در محل نماز خانه سپاه ناحیه این شهرستان با بیان اینکه ماه رمضان ماه استغفار و توبه و بازگشت به سوی خدا است، گفت: امیدوارم خداوند در این ماه توفیق ترک گناه و معصیت را به ما عطا کند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ماه رمضان را شهر الله معرفی می‌کنند، افزود: ساعات ماه رمضان افضل ساعات است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه توفیق نماز شب خواندن، قرآن خواندن و ختم قرآن از برکات ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: دعا در ماه رمضان استجابت می‌شود.

این کارشناس علوم دینی و مذهبی با بیان اینکه پختن و آماده کردن سحری اجر و پاداش دارد، اظهارکرد: مادری که برای همسر و فرزندانش سحری آماده می‌کند خود این از مصادیق جهاد زنان می‌باشد چرا که خوب شوهرداری کردن نوعی جهاد است.

حجت الاسلام پروایی با اشاره به اینکه نیکی و احترام به بزرگترها نزد خدا اجر و پاداشی والا دارد، خاطر نشان کرد: ارزش این نیست که کسی که به شما خوبی کرد شما هم به او خوبی کنید ارزش این است آن کسی که در حق ما بدی کرد ما در حقش دعا کنیم.

وی سالروز ولادت با سعادت کریم اهل بیت(علیه السلام) حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) را تبریک گفت و افزود: امام حسن (علیه السلام) با این که این می‌دانست ممکن است زنش زمانی به وی آسیب برساند اما هیچ موقعه در حق زنش ظلم نکرد و این سبک زندگی امام حسن(علیه اسلام) است و ما باید از این سبک الگو بگیریم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: قرآن می‌گوید کار بد را با خوبی جواب بدیم امام حسن(علیه السلام) این را عملا انجام می‌داد.

حجت الاسلام پروایی با بیان اینکه در برابر مشکلات و سختی ها صبر داشته باشیم، گفت:خانواده های شهدا نمونه صبرند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) شهیده راه اسلام است و شریک غم های امام حسین(علیه السلام) بود، افزود: حضرت زینب (سلام الله علیها) و حضرت خدیجه کبری(سلام الله علیها)  نمونه صبرند و ما باید از این بزرگواران الگو بگیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اخلاق و سبک زندگی امام حسن مجتبی(علیه السلام) همان سبکی است که پیامبر اساسش را گذاشت، تصریح کرد: حضرت خدیجه (سلام الله علیها) الگو برای بانوان است و این بزرگوار تمام ثروت را در راه اسلام داد.

حجت الاسلام پروایی بیان کرد: سبک زندگی این است که تلاش و سعی کنیم رزق و روزی حلال برای همسر و فرزندانمان به دست آوریم.

وی به صلح امام حسن (علیه اسلام) با معاویه اشاره کرد و افزود: امام حسن (علیه السلام) حجت خداست و خود می‌دانست چه تصمیمی بگیرد و معصوم است و مقام عصمت دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند ما عهد شکن نیستیم در مورد انرژی هسته ای موردی بوده که عهد بسته ایم و اقداماتی کردیم اگر آنان کوتاهی کنند و آن را پاره کنند ما آتش می‌زنیم.

وی تصریح کرد: امام حسن (علیه السلام) عهدی را که بست آن را نشکست و این سبک زندگی امام حسن (علیه السلام) می‌باشد.

حجت الاسلام پروایی، ماه رمضان را ماه اطعام فقرا دانست و خاطرنشان کرد: در حد توان در این ماه به نیازمندان و فقرا کمک کنیم.

وی افزود: کمک به فقرا و نیازمندان هزینه نیست و سرمایه گذاری برای آخرت است.

این کارشناس علوم دینی و مذهبی با بیان اینکه دنیا مزرعه آخرت است، تصریح کرد: در کارهای خیر و نیک از دیگران سبقت بگیریم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) اسوه حسنه است، اظهارکرد: گفتمان، رفتار و اخلاق پیامبر با مردم را نصب العین قرار داده و به آن در زندگی عمل کنیم.

وی صله رحم را یکی از واجبات قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از سفارشاتی که در ماه مبارک رمضان شده صله رحم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: انسانی که با تقواست و در مسیر امام حسن (علیه السلام) است از روز قیامت می‌ترسد و در این روز با کسی تعارفی وجود ندارد.

وی بیان کرد: در روز قیامت از محبت به اهل بیت(علیه السلام)، از نماز و روزه و از حلال و حرام از ما سوال می‌پرسند.

حجت السلام پروایی با بیان اینکه هر چه داریم به برکت ولایت است، تصریح کرد: گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم تا به مملکت ما آسیبی نرسد.

وی تصمیم دولت ظالم، مستکبر و نامشروع بحرین در سلب تابعیت از شیخ مبارز حضرت آیت الله عیسی قاسم را محکوم کرد و افزود: تصمیم دولت بحرین مبنی بر لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم ظالمانه است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به بیانیه اخیر سردار سلیمانی اشاره و تصریح کرد: ما از بیانیه این سردار رشید سپاه اسلام اعلام حمایت می‌کنیم.

حجت الاسلام پروایی یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامیداشت و برای مدافعین حرمی که با جان ودل از حرمین شرفین دفاع می‌کنند، آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

گفتنی است، پس از سخنان نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری حاضرین نماز مغرب و عشاء را به امامت ایشان اقامه و سپس در مراسم ضیافت افطاری طرح مودت حاضر شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار