مديركل سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني استان گیلان:
مديركل سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني استان گیلان گفت: 52 درصد از زندانيان را متخلفان مواد مخدر تشكيل می‌دهند.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۵۴
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سيد حميد حسيني در جمع اصحاب رسانه استان گیلان حوزه عملكرد سازمان زندان‌ها را حفظ امنيت برشمرد و اظهار كرد: تامين سلامت و بهداشت و درمان زندانيان و اصلاح و تربيت آنان از وظايف خطير اين سازمان است.

وی با بیان اینکه تامین سلامت زندانیان، اصلاح و تربیت مجرمان و متهمان هسته اصلی کار سازمان زندانیان را تشکیل می‌دهد گفت: خدمات زندان بانی 24 ساعته است.

حسینی نرخ زندانی طبق نورم جهانی را 144نفر در جهان دانست و گفت: نورم جهانی زندان در ایران 296 نفر و در گیلان 313 نفر است که از نظر رتبه جایگاه هشتم کشور قرار داریم.

وی با بیان اینکه گیلان 14 مرکز نگهداری زندانیان دارد افزود: بعد از استان فارس، گیلان دومین اداره کل با تعدد مراکز نگهداری است.

مديركل سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني استان گیلان با اشاره به اینکه گیلان 3.2 درصد جمعیت کشور را دارد ولی3.4 درصد زندانیان کشور را در این استان هستند گفت: گیلان از نظر نسبت تعداد زندان به وسعت اول و از نظر تعداد زندان به جمعیت ششم است.

حسینی ادامه داد: طی سال گذشته با استفاده از شاخصه‌های کاهش جمعیت کیفری 5هزار و 22از زندانیان زودتر از موعد آزاد شدند و به کانون خانواده بازگشتند.

وی تعداد ورودی زندانيان درسال گذشته را دارای 18 درصد كاهش عنوان کرد و گفت: 52 درصد از زندانيان را متخلفان مواد مخدر تشكيل می‌دهند.

مديركل سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني استان گیلان در پایان کمبود فضای فیزیکی را یکی از مشکلات زندان‌های استان دانست و خاطرنشان کرد: استاندارد فضای نگهداری در زندان‌های کشور 14 درصد است ولی در گیلان سرانه این فضا 7 درصد است لذا برای رسیدن به سرانه کشوری باید 10 هزار متر مربع فضا اضافه کنیم.

ارسال نظرات