رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: طی سال 94، 105 هزار و 686 واحد صنفی در استان بازرسی شده اند و در این راستا 3998 پرونده نیز تشکیل شده است،
کد خبر: ۸۶۹۹۷۷۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازلرستان، راشدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی سال 94، در استان 105 هزار و 686 واحد صنفی بازرسی شده اند و در این راستا 3998 پرونده نیز تشکیل شده است، اظهار داشت: تعداد شکایات مردمی تیزدر همین مدت2149 مورد و ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده نزدیک به هشت میلیارد و 900 میلیون ریال بوده است.
واحدهای عرضه سوغات بااعتبار 160 میلیون ریال از اولویت‌ های اقتصاد مقاومتی اتاق اصناف لرستان است.
وی با اشاره به اینکه ساختمان اتاق اصناف با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در دست‌ساخت است، گفت: این پروژه با چهار میلیارد تومان اعتبار به‌ عنوان یکی از پروژه‌ های اتاق اصناف استان تا پایان سال 95 به بهره‌ برداری می‌رسد.
رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: در حال حاضر هزار واحد صنفی، 9 اتاق اصناف، 189 اتحادیه صنفی در استان لرستان فعال هستند که ازبین واحدهای صنفی 24 هزار 565 واحد در رسته توزیعی، 13 هزار 212واحد در رسته خدماتی و 9 هزار 143 واحد در رسته تولیدی فعالیت میکنند.
راشدی با بیان اینکه امسال بازرسی در سطح عرضه و واحدهای صنفی به اتاق اصناف واگذار شد، تصریح کرد: با توجه به واگذاری مسئولیت ها به اتاق اصناف امسال نظارت ها با شدت بیشتری انجام شده است؛ به گونه ای که از 18 خرداد 945 بازرسی در خرم آباد صورت گرفته و 63 پرونده نیز با ارزش ریالی 77 میلیون ریال تشکیل شده است.
رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: یکی از واحدهای تحت پوشش اتاق اصناف واحد اجرائیات است که وظیفه آن برخورد و پلمپ واحدهای متخلف است و با این حال این واحد از یک تیر 94 سال 94 تا همین مدت در سال 95 1200 فقره اخطار را برای واحدهای صنفی متخلف صادر کرده است و 820 واحد نیز پلمپ شده است.
راشدی یادآور شد: 180 مورد فک پلمپ های غیر مجاز نیز در استان انجام شده است و تعداد واحدهای جمع آوری شده بعد از اخطار نیز 140 مورد بوده است، همچنین 380 مورد تذکر نیز به واحدهای صنفی داده شده است.
وی به صدور23 مجوز سفره خانه سنتی گفت: هیچ واحد صنفی وجود ندارد که مجوز عرضه قلیان در آن وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه در پروانه کسب هیچ یک از سفره خانه های سنتی به عرضه قلیان اشاره ای نشده است، افزود: واحدهایی که قلیان عرضه می کنند از نظر بهداشتی متخلف هستند و با این حال باید از طرف اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی و بهداشت با آنها برخورد شود؛ البته بازگشایی واحدهای متخلف نیز توسط این دو مرجع انجام می شود.
رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: تاکنون هیچگونه پروانه عرضه قلیانی توسط اتاق اصناف لرستان صادر نشده و همچنین صادر نمی شود.
رئیس اتاق اصناف لرستان به تشریح پنج پروژه اقتصاد مقاومتی اتاق اصناف اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه ها راه اندازی بازارچه صوغات لرستان است که با 31 واحد تا پایان سال 95 به بهره‌ برداری می‌رسد
راشدی با بیان اینکه بازارچه سوغات لرستان با 60 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در دست‌ساخت است، افزود: آموزش پنج هزار نفر از صنوف استان با موضوع بهره‌ وری از دیگر پروژه‌ های اتاق اصناف است.
وی بیان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، آموزش دو هزار واحد صنفی در راستای فرهنگ‌سازی در زمینهٔ برخورد و تعامل با گردشگران در دستور اتاق اصناف استان است؛ البته 80 درصد از این طرح تا پایان سال 95 و 20 درصد از آن نیز تا سه‌ ماهه اول سال 96 اجرا می‌ شود.
وراشدی ضمن تاکید بر انتقال واحدهای صنفی آلاینده و مزاحم به خارچ از محدوده شهر بیان کرد: دو مجتمع صنفی در خرم آباد وجود دارد و قرار شده است دو مجتمع صنفی دیگر شامل بورس مبل در خرم آباد و یک مجتمع هم در بروجرد ایجاد شوند.
رئیس اتاق اصناف لرستان از مجتمع صنفی زاگرس به عنوان فرزند ناخلف شهرداری نام برد و گفت: ا زمانی که زیرساخت های این مجتمع صنفی ایجاد نشوند اتاق اصناف اقدامی را در راستای انتقال صنوف آلاینده به این محل نمی کند.

ارسال نظرات