خبرهای داغ:
فرماندارشهرستان گنبد کاووس گفت: اولین مرکز حرفه آموزی معتادین بهبودیافته استان در گنبد راه اندازی شد که در سال گذشته 53 نفر را تحت پوشش بیمه و 32 نفر در فاز اول در رشته های حرفه آموزی شدند و 10 نفر نیز از تسهیلات بانکی برخوردار گردیدند.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۹۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گنبدکاووس، معاونت استانداری و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در دومین همایش خانواده سالم و عاری از مواد مخدر با رویکرد اجتماعی نمودن در مبارزه با مواد مخدر در سالن ارشاد گفت :با توجه به اینکه اولویت دولت بعد از شعار سال کاهش آسیب های اجتماعی به خصوص کاهش مواد مخدر و اعتیاد است، اولویت اصلی ما هم اقدامات موثر در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

محمد حمیدی افزود : باید برنامه در مسیر پیشگیری باشد تا موثرتر حرکت نمائیم و در امر پیشگیری دولت به تنهایی نمی تواند اقدام نماید بلکه باید خانواده ها نیز به مانند سربازان تفنگ به دست در این جنگ تمام عیار توسط استکبار جهانی شرکت نمایند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ادامه داد : ما باید برای فرزندانمان برنامه اصولی اوقات فراغت داشته باشیم که اگر این کار را نکنیم برنامه های زیاد پرخطری انتظار آنان را خواهد کشید.

وی با اشاره به اقدامات یکساله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت : در جلسه دیروز در استان، شهرستان گنبدکاووس به عنوان شهرستان برتر و نمونه در امر مبارزه و پیشگیری با مواد مخدر در سطح استان معرفی شد.

وی تصریح کرد : 7 باند قاچاق مواد مخدر طی یکسال گذشته دشتگیر و منهدم شده و 256 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی این مدت کشف و ضبط و 150نفر معتاد مهاجر و کارتن خواب نیز جمع آوری و به کمپ توسکستان تحویل داده شد.

حمیدی اظهار داشت : همچنین طی این مدت یکهزار و 440 نفر از مراکز MAT دولتی بیمارستان طالقانی استفاده کرده و یکهزار و 770 نفر نیز خدمات مشاوره ای کاهش آسیب اجتماعی ، 439 نفر کاهش آسیب های زنان ، 84 نفر مشاوره رفتاری توسط بهزیستی ، یکهزار و 598 نفر نیز در این زمینه آموزش دیدند.

وی بیان کرد : در آذر ماه سال 94 نیز سرپناه و مرکز جمع آوری و نگهداری معتادین کارتن خواب به ظرفیت 40 نفر راه اندازی شد که در کنار صرف شام و صبحانه کارهای بهداشتی را نیز انجام می دهند.

حمیدی در مورد مرکز حرفه آموزی معتادین اضافه کرد : اولین مرکز حرفه آموزی معتادین بهبودیافته استان در گنبد راه اندازی شد که در سال گذشته 53 نفر را تحت پوشش بیمه و 32 نفر در فاز اول در رشته های حرفه آموزی شدند و 10 نفر نیز از تسهیلات بانکی برخوردار گردیدند.

فرماندار ویژه گفت : 120 برنامه اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی و غیره در طول هفته مبارزه با مواد مخدر در سطح شهر و روستا گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد : بعد از این همایش نمایشگاه عرضه بروشور و خدمات مشاوره رایگان توسط کمیته های ذیل با عرضه محصولات فرهنگی با 6 غرفه در طول هفته مبارزه با مواد مخدر در پارک شهرداری برپا خواهد بود.

حمیدی در مورد طرح سفیران سلامت اظهار داشت : در راستای اجتماعی محور کردن در امر پیشگیری مینی بوس سفیران سلامت در 5 نقطه حادثه خیز آسیب های اجتماعی از جمله : گدم آباد ، چای بوئین ، اسلام آباد ، زابل آباد و سیدآباد مستقر و خدمات مشاوره ای و توزیع بروشور جهت پیشگیری انجام خواهند داد که در این مینی بوس یک مددکار اجتماعی ، یک نفر روانشناس ، یک نفر روحانی و یک نیروی انتظامی حضور خواهند داشت.

معاونت قضایی دادگستری نیز در این همایش گفت : اولین بار قوم سومری ها و آشوری ها برای درمان و تسکین دردهای خود از تریاک استفاده کردند.

حجت الاسلام مهدی فقیهی افزود : از قرن سوم هجری به صورت سنتی این ماده وارد ایران شد و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 4 هزار و 500 مرکز به عنوان شیره کش خانه در ایران فعالیت داشتند.

وی ادامه داد : در سال 67 برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین قانون مبارزه با مواد مخدر توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد و در سال 89 اصلاح آن نیز انجام شد.

وی تصریح کرد : سیاست کلی نظام در امر مبارزه با مواد مخدر در 11 بند توسط مقام معظم رهبری به مراجع اعلام شده است که با بکارگیری این سیاست ها توسط مسئولین در جهت پیشبرد اهداف مقدس نظام قدم موثری خواهد بود.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها