فرماندار خاتم مطرح کرد:

اجرای طرح توسعه روستایی و مدیریت مشارکتی منابع طبیعی در خاتم

فرماندار خاتم گفت:طرح توسعه روستایی و مدیریت مشارکتی منابع طبیعی (ترسیب کربن) در این شهرستان اجرایی می شود.
کد خبر: ۸۶۹۹۸۱۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم،محمد زاده رحمانی در نشستی با معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان یزد افزود: اجرای این طرح در شهرستان از چند مزیت جوامع محلی، شرایط اکولوژی و زیست محیطی، حنگل و تنوع عرصه های منابع طبیعی بر خوردار است که اجرای طرح مذکور را تسهیل خواهد کرد.

وی اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی یکی از شاخصه هایی است که می تواند در خاتم ضمن ایجاد کارآفرینی به توسعه اشتغال و درآمدزایی و اجرای بهتر این طرح نیز کمک نماید.

وی بیان کرد: اگر چه در چند سال گذشته رسما طرح ترسیب کربن در شهرستان اجرا نشده ولی عملا اقداماتی شده که در مجموع طرح ترسیب نمی گنجد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان یزد نیز در این نشست مهمترین اهداف اجرای طرح ترسیب کربن در سطح بین المللی را کند شدن روند بیابان‌زایی، کاهش اثرات مخرب زیست محیطی و کاهش گازهای گلخانه‌ای و در سطح ملی و منطقه ای، احیای مشارکتی منابع طبیعی، توسعه روستایی و اشتغال زایی جهت بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی ساکنان محدوده طرح اعلام کرد.

هدایت الله میرشمسی افزود: از آنجا که تشکیل صندوق های اعتباری خورد یکی از راهکارهای مطرح شده در دو سه دهه اخیر به منظور تسریع در فرآیند سرمایه گذاری، تقویت بنیادهای مالی و پس انداز، توانمندسازی و فقرزدایی جوامع از طریق ارتقا بهره وری در مناطق محروم و روستایی است، آیین نامه صندوق توسعه روستاها با کمک اعضای کمیته توسعه روستا تدوین می شود.

میرشمسی اظهار کرد: در حال حاضر در مجموع 11 روستا، صندوق توسعه با 124 گروه و 1613 عضو با مبلغ پس انداز ماهانه 136 میلیون و 540 هزار ریال شکل گرفته است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان یزدشهرستان خاتم را یکی از اهداف اصلی این طرح برشمرد و افزود: امید داریم با پتانسیل هایی که این شهرستان دارد و همچنین با همکاری و همیاری مسئولان بتوانیم این طرح را در شش ماهه دوم سالجاری اجرایی کنیم.

وی گفت: این طرح در سال 1384 به عنوان یکی از موفق‌ترین پروژه‌های بین‌المللی شناخته شد، از این پروژه می‌توان به عنوان یک پروژه توسعه روستایی نام برد که این طرح در بحث توسعه متکی بر سرمایه‌های اجتماعی در کنار سرمایه‌های فیزیکی و مالی است .استراتژی پروژه "احیای مراتع تخریب یافته برای مردم و با مردم (یعنی از نهال‌کاری صرف به بهره‌گیری مردم از منافع نهال‌کاری) است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار