مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: مسئله ای که سردار سلیمانی مطرح کرده، دارای مبنایی محکم و روشن است و به لحاظ تجربی وقتی جنبش ها با برخوردهای سنگین سرکوب شوند، وارد حیطه جدیدی می شوند؛ این یک وظیفه است که وقتی یک ملت مظلوم تحت ستم ب ...
کد خبر: ۸۶۹۹۸۱۸
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، سردار ید الله جوانی در خصوص صدور بیانیه سردار حاج قاسم سلیمانی  در پی سلب تابعیت رهبری شیخ عیسی قاسم اظهار کرد: مردم بحرین تحت فشار سنگین و سرکوب های رژیم آل خلیفه قرار دارند و مبارزات آنان در طول  سالیان گذشته به دلیل دست یابی به حقوق شهروندی و مبارزات مسالمت امیز بوده و از روش های مدنی استفاده کرده اند تا به حقوق خود دسترسی پیدا کنند .

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اذعان داشت: ملت ما می داند در بحرین حکومت دودمانی و خاندانی آل خلیفه وجود دارد و در این کشور کوچک مردم وشهروندان از حقوق اولیه خود محروم هستند؛ بر همین اساس مردم بحرین برای رسیدن به این حقوق شروع به مبارزات مسالمت امیز کردند اما رژیم آل خلیفه با حمایت شبکه های استکبار، صهیونیسم و حمایت های همه جانبه دولت های مرتجع در منطقه  به ویژه دولت وهابی آل سعود دست به  سرکوب مردم زده و در طول این سال ها بسیاری از رهبران جنبش و مبارزات مردمی را دستگیر،محاکمه و زندان کرده است.

وی با بیان اینکه برخی از این رهبران به شهادت رسیده اند اما مبارزات مردم بحرین در همان مسیر مسالمت امیز خود ادامه پیدا کرده است، عنوان کرد: اگر حمایت استکبار و دولت های مرتجع  وجود نداشت،دولت آل خلیفه چندین سال قبل با  قیام  مردم بحرین  سقوط کرده بود اما با توجه به اینکه این دولت در منطقه تأمین کننده منافع غرب و دولت های مرتجع است، آنها به اشکال مختلف کمک کرده اند تا رژیم آل خلیفه  را سرپا  نگه دارند.

سردار جوانی تاکید کرد: می توان گفت امروزه بحرین در اشغال رژیم آل سعود قرار گرفته است؛ آل سعود یگان های نظامی خود را به این کشور فرستاده و این کشور را به پادگان نظامی تبدیل کرده است تا با کنترل و سرکوب تمام حرکت های مردم، آل خلیفه را به زور نیزه سر پا نگه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این اقدامات خلاف قواعد اخلاقی، انسانی و حقوق بشر است، تصریح کرد: سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان دینی بحرین، یکی از اقدامات انجام گرفته توسط آل خلیفه است در حالی که این برخلاف اصول انسانی می باشد فردی که نه تنها در جایگاه رهبری و مرجع تقلید یک ملت است بلکه در یک کشور متولد شده و متعلق به آن است سلب تابعیت شود.

وی اظهار کرد: شیعیان زیادی در بحرین از شیخ عیسی قاسم تقلید می کنند و این اقدام حکومت بحرین برای مردم این کشور قابل توجیه نیست؛ آل خلیفه با این کار ماهیت ضد انسانی وضد دینی خود را آشکار کرده و نشان می دهد که این رژیم برای حفظ موجودیت خود تا کجا بر خلاف قواعد انسانی و اسلامی حرکت کند.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: در چنین فضایی است که ما شاهد صدور بیانیه صریح و قاطع سردار قاسم سلیمانی بودیم؛ در این بیانیه ایشان به رژیم آل خلیفه هشدار داده که با این  اقدام به سمت انتحار، خود زنی و خودکشی سیاسی  رفته است چرا که اگر این رژیم بخواهد این مسیر را ادامه بدهد  و اقدام عملی برای سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم انجام دهد، مبارزات ملت مظلوم  بحرین که تا به الان مسالمت آمیز بوده، از این پس رنگ دیگری را پیدا خواهد کرد و چه بسا به مقاومت خود شکل  مسلحانه ای بدهند.

وی یادآور شد: اگر چنین اتفاقی بیفتد متضرر اصلی رژیم ال خلیفه است و کشورهای حامی آن به ویژه آل سعود که با همفکری آنها این کار را انجام داده، مسئول کاری خواهد بود که در آینده رقم خواهد خورد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: مشخص است مسئله ای که سردار سلیمانی مطرح کرده، دارای مبنایی محکم و روشن است و به لحاظ تجربی وقتی جنبش ها با برخوردهای سنگین سرکوب شوند، وارد حیطه جدیدی می شوند؛ این یک وظیفه است که وقتی  یک ملت مظلوم تحت ستم با این مسئله مواجه شود، مبارزات مسالمت آمیز را کنار گذاشته و به سمت شیوه های دیگر و استفاده ابزارهایی بروند که مبارزات را به سرانجام برساند.

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران هم در مبارزات خود اعلام کرده ملت ایران بر مبنای اصول اعتقادی، اخلاقی و آموزه های که به آن پایبند است، یک ملت مظلوم و ظلم ستیز است و در سال های گذشته هم به خوبی آن را به نمایش گذاشته است.

سردار جوانی تاکید کرد: ایران در این زمینه تعارفی با کسی ندارد و ایستادگی ملت ما طی ۳۷ سال گذشته در برابر امریکا به خاطر ظلمی است که در طول سالیان زیاد به ملت های مختلف داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر جمهوری اسلامی ایران در مقابل ظالمان بیایستد، در کنار مظلومان نیز ایستادگی می کند اذعان کرد: امروز ملت بحرین از حمایت دولت وملت ایران برخوردار است و این سیاست نظام جمهوری اسلامی ریشه روایات و آموزه های دینی مادارد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: نکته برجسته در پیام سردار حاج قاسم سلیمانی  اعلام خط قرمز بودن آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین است که اگر رژیم آل خلیفه از این خط قرمز عبور کند، این مسئله برای ملت بحرین قابل تحمل نخواهد بود و این رژیم با عکس العمل های جدی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

آرمان کرمان

ارسال نظرات