باتوجه به برگزاری اردوی تیم های مهم لیگ برتر و لیگ دسته یک کشور در شهرستان نیر، احداث یک کمپ ورزشی برای استراحت تیم ها ضرورت دارد.
کد خبر: ۸۶۹۹۸۵۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، گردشگری ورزشی ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و می‌توان اقتصاد گردشگری را دارای ظرفیت و تناسب بسیار بالا با شعار سال از سوی مقام معظم رهبری یعنی مبحث اقتصاد مقاومتی دانست.

شهرستان نیر در 35 کیلومتری اردبیل در همه ساله در تابستان شاهد ترافیک تیم های فوتبال لیگ برتری و دسته اولی کشور برای برگزاری اردوهای آمادگی بوده است.

هوای معتدل و خنک، ارتفاع مناسب از سطح دریا و دور بودن از حاشیه ها، شهرستان نیر و ورزشگاه تختی این شهرستان را به نقطه ای ایده آل برای برپایی اردوهای آمادگی تیم های مطرح فوتبال ایران تبدیل کرده است.

استان اردبیل به وِیژه دو شهرستان سرعین و نیر هم اکنون به رقیبی برای ترکیه تبدیل شده و تیم های ایرانی ترجیح می دهند که به جای برگزاری اردوهای پرهزینه در شهرهای این کشور همسایه، در استان اردبیل اردوهای آماده سازی خود را برگزار کنند.

اما مسئولان استان اردبیل و متولیان حوزه ورزش و جوانان در این چند سال فقط به شعار بسنده کرده‌اند و حرکت چشمگیری را در جذب سرمایه‌گذاران و احداث یک کمپ مناسب در نیرانجام ندادند.

جای تأسف این جا است که ورزشگاه محل تمرین اردویی تیم‌های لیگ برتری در مجموعه ورزشی برادران شهید صوابی و زمین چمن شهید صوابی نیر فاقد امکانات اولیه مناسب نظیر پیست مناسب و آسفالت شده، سرویس بهداشتی، آب‌خوری‌ها، رختکن،‌ جایگاه تماشاگران و بسیاری از امکانات مورد نیازی است که امروز می‌توان از حضور این تیم‌ها و درآمدزایی از این محل استفاده و به سرعت این ضعف‌ها و نقص‌ها را برطرف کرد در حالی که سالیان سال است این نواقص و کوتاهی‌ها مطرح می‌شود اما دریغ از حرکتی در این بخش.

در حالی که چندین سال است بحث احداث کمپینگ در نیر مطرح است که به نظر می‌رسد با توجه به ظرفیت ممتاز میزبانی و پذیرایی استان اردبیل همچنان باید همتی والا داشت تا این ظرفیت‌ها احیا شده و به مرحله شکوفایی برسد که در این زمینه باید با برنامه‌ریزی دقیق حرکت کرد.

شهرستان نیز از لحاظ موقعیت جغرافیایی و گردشگری دارای ظرفیت‌های مناسبی بوده و در این رابطه نیز 7 منطقه نمونه گردشگری در شهرستان نیر به تصویب دولت رسیده که از این نظر شهرستان نیر جایگاه اول استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات