اظهارات عجیب استاندار سابق خوزستان درباره دلایل برکناری‌اش
مقتدایی با بیان اینکه تحقیقاً و دقیقاً کلید برکناری من را زنگنه زد و روحانی آن را ختم کرد، گفت: گناه من این بود که پایم را بر گلوی اژدهاهای استان گذاشتم و باج به شغال ندادم.
کد خبر: ۸۶۹۹۸۶۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، دیروز تالار استانداری خوزستان شاهد متفاوت‌ترین مراسم تودیع و معارفه بود؛ مراسمی که در آن عبدالحسن مقتدایی تودیع و غلامرضا شریعتی معارفه شد و استاندار سابق که به گفته خودش 42 روز سکوت کرده بود، ترجیح داد سکوت خود را بشکند.

 او که در مجالس سوم و چهارم با حسن روحانی همکار بوده است، در اظهاراتی عجیب از نقش پدرخوانده‌ها در استان خوزستان در عزلش سخن گفت؛ پدرخوانده‌هایی که به گفته او 37 سال مانع توسعه استان شدند. مقصر اصلی برکناری‌اش را هم بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت می‌داند و می‌گوید گناهش پا گذاشتن روی گلوی «اژد‌های استان» و ندادن باج به «شغال» است. 

استاندار سابق خوزستان ادعاهای دولت درباره برکناری‌اش را رد می‌کند و معتقد است نگذاشته هیچ مسؤولی از جمله آقای ترکان و اعضای هیات مدیره وی برای منطقه آزاد اروند تصمیم بگیرند.

عبدالحسن مقتدایی ظهر دیروز در آیین تودیع و معارفه استاندار خوزستان با بیان اینکه «بازنشستگی بنده غافلگیرانه بود»، اضافه کرد: به بنده  فقط 10 دقیقه وقت دادند، صبح ساعت 7:10 به بنده اطلاع دادند و ساعت 7:20 صبح آقای مقیمی به خوزستان آمدند.

استاندار سابق خوزستان در ادامه به ماجرای درخواست بازنشستگی‌اش و دلایلی که به‌عنوان برکناری‌اش مطرح شده، اشاره‌ای داشت.

وی افزود: بنده اعلام می‌کنم یکم آذرماه بازنشسته می‌شدم و عنوان اینکه مقتدایی درخواست بازنشستگی داشت، صحت ندارد.

سزارین سیاسی استاندار
استاندار سابق خوزستان درباره اینکه گفته می‌شود به‌دلیل انتصابات برکنار شده است، اظهار داشت: من در  خوزستان 8 حکم زدم در صورتی که در یزد 10 حکم زده شد و در مابقی استان‌ها نیز احکامی صادر شد. مجریان تودیع گفتند که «الآن وقت آن رسیده که وی را برکنار کنیم». در ملاقاتی با آقای رحمانی‌فضلی که اگر ایشان نبودند در همان روز اول زمینگیر می‌شدم، راجع به همه چیز بحث شد ‌جز انتصابات اخیر. متوجه شدم جریان چیز دیگری است و قضیه به شخص جناب آقای روحانی و یک وزیر دیگر یا دفترش برمی‌گردد. من نه استعفا دادم نه بازنشسته شدم و نه قهر کردم، نه به‌خاطر احکام جابه‌جایی ایجاد شد، بلکه برای نجات یک مادر و فرزند و به‌عنوان یک سزارین سیاسی‌‌ کاری کردم که نه مادر دچار آسیب شود و نه فرزند تلف شود.

مقتدایی گفت: یک سال و نیم، تعدادی از آقایان با عنوان پدرخوانده‌‌ها مرتب بیخ گوش آقای رئیس‌جمهور می‌گفتند که مقتدایی باید برود و این پدرخوانده‌ها همان افرادی هستند که روی گنج‌های استان  چنبره زده بودند. استاندار سابق خوزستان افزود: پای من روی گردن پدرخوانده‌هایی بود که 37 سال  مانع توسعه استان شدند و شهرهای  خود پدرخوانده‌ها از همه لحاظ خراب‌ترین شهرهای استان است.

 استاندار برکنار شده خوزستان به زوایای دیگری از برکناری‌اش اشاره کرد و از سکوت 42 روزه‌اش گفت و تصریح کرد: متاسفانه اطلاع‌رسانی درستی درباره دلیل اصلی برکناری‌ام نکرده‌اند؛ مقصر اصلی در برکناری من از استانداری، آقای زنگنه وزیر نفت و آقای روحانی هستند. شکی در این زمینه نیست که این دو نفر خواستند بنده برکنار شوم.

استاندار پیشین استان خوزستان با بیان اینکه برکناری‌ام از استانداری کار وزیر نفت و رئیس‌جمهور بوده و اگر غیر از این است بیایند دفاع کنند، برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه استاندار خوزستان پس از عزل و نصب‌ها جواب تلفنش را نمی‌داد و خودسرانه به روند تغییرات در استان ادامه می‌داد را رد کرد.

وی اظهار داشت:‌ من خودم مجلسی بودم و قانون را خوب می‌شناسم. آقای زنگنه همه نفتی‌های قَدر و قدیمی را بازنشسته می‌کند تا با توجه به قانون جدید هیچ‌کس اطرافش نباشد و فقط نیروهای فسیلی که از وزارت نیرو آورده نصب می‌کند تا تابع او باشند.

مقتدایی در پایان تاکید کرد:‌ من با رئیس‌جمهور در مجالس سوم و چهارم همکار بودم؛ ایشان را خوب می‌شناسم اما متاسفانه کسانی که خوزستانی هستند اطلاعات غلط به ایشان دادند و گناه من این بود که پایم را بر گلوی اژد‌های استان گذاشتم  و باج به شغال ندادم.
ارسال نظرات