خبرهای داغ:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:اساتید بسیجی برای ترویج فرهنگ اسلامی و تربیت جوانان انقلابی تلاش کنند.
کد خبر: ۸۶۹۹۸۸۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید همزمان با میلاد مبارک کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) با حضور جمعی از مسئولین و اساتید دانشگاه‌ بین المللی و تعدادی از اساتید بسیجی استان و خانواده های آنها در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.
آیت الله علی اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی، دفتر نهاد رهبری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و بسیج اساتید استان قزوین برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید چمران اظهار کرد: این شهید بزرگوار به عنوان شخصیتی دانشگاهی و عارف توانست در مبارزه با دشمن خارجی و هم دشمن داخلی یعنی نفس عماره  پیروز شود.


وی ادامه داد: شهید چمران علاوه بر جهاد در راه خداوند و مبارزه با دسیسه‌گران و دشمنان برای حفظ استقلال کشور، دارای روح بلند و عارفانه بود و توانست در مناجات ها و دست نوشته های بلند خود به زیبایی هر چه تمام روح خود را با حضرت حق اتصال دهد. وی ادامه داد: شهید چمران علاوه بر جهاد در راه خداوند و مبارزه با دسیسه‌گران و دشمنان برای حفظ استقلال کشور، دارای روح بلند و عارفانه بود و توانست در مناجات ها و دست نوشته های بلند خود به زیبایی هر چه تمام روح خود را با حضرت حق اتصال دهد.


رئیس پژوهشکده فرهنگ و اندیشه به نامگذاری 31 خرداد ماه روز شهادت شهید چمران به نام روز بسیج اساتید اشاره و تصریح کرد: امروز اساتید بسیجی، انقلابی و دلسوز جمع کثیری از اساتید در دانشگاه ها را شامل می شود لذا انتظار ما از آنها این است که در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و تربیت جوانان انقلابی تلاش خود را مضاعف تر نمایند.
حجت الاسلام زارعی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام خمینی(ره) نیز در این مراسم با بیان اینکه سالروز شهادت شهید مرتضی چمران به عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده است اظهار کرد: شهید چمران بزرگ مردی بود که با بصیرت نسبت به ولی زمان خود، از او پیروی نمود.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام خمینی(ره) شهید چمران را مصداق عملی جهاد اکبر دانست که دشمن را شناخت و از او تبعیت نکرد لذا می توان وی را که هم در عرصه مبارزه با دشمن و هم در مبارزه با نفس یک انسان بی‌نظیری بود نمونه کامل بصیرت، شجاعت، آگاهی در جامعه نام برد.


9001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها