خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین:
حکومت اسلامی اولین برنامه اش باید ترویج نمازباشد اینها شعار نیست نماز باید در راس امور تربیتی قراگیرد .
کد خبر: ۸۶۹۹۸۹۵
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام شعبان تقی خانی مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین درگردهمایی به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه شهید مطهری(ره) برگزار شد اظهار کرد: اگر جامعه و جوانان اهل نماز نباشند فاجعه به بارخواهد آمد روزی تعدادی از مقامات بلند مرتبه خدمت حضرت اقا شریف یاب شدند و گزارشات و آمارهای مختلف دادند وایشان در جواب فرمودند : به من بگویید چندنفر به داخل مجموعه امدند وشما نماز خوانشان کردید .
تقی خانی در ادامه  سخنانش به تشریح اینکه چرا باید نماز بخوانیم و فلسفه نماز چیست  پرداخت و گفت: نماز انسان را از فحشا باز میدارد و نمازی که درآن روح نباشد نماز نیست ، عبادت ما باید همراه با روح باشد ، روح نماز توجه وحضور قلب است و اگر این اصلاح بشود بقیه اصلاح میشود عبادت یک مکتب تربیتی است و در راس مسئله پرستش و نماز است .
وی ادامه داد: بالاترین فلسفه نماز این است که آوردن شریعت و خالقیت را فراموش نکنیم  یاد خدا انسان را بانشاط میکند وباعث قوت قلب میشود وموجب میشود زنگار قلوب گرفته شود .
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قزوین تصریح کرد :عبادت  یعنی : احترام ، تشکر ،تعظیم و..ونماز تشکر از خداست و قدر دانی و تشکر در هر فرهنگ و سنتی فرق میکند .نماز تمرینی برای تربیت است وما باید به قول رسول اکرم (ص) جوری خدا را عبادت کنیم که اورا میبنیم .اگر این طور نماز بخوانیم عاشقانه است .  

وی در پایان بیان کرد : امیرالمونین (ع) وقتی نماز می ایستادند رنگ رخسارش میپرید ومیدانست در محضر چه کسی می ایستد  اگر دورکعت نماز از کسی قبول بشود اهل بهشت است بعضی از ما نماز میخوانیم تا خدا به ما بهشت بدهد این تجارت است نه عبادت .  

1007/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها