مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در جمع پاسداران سپاه قائمشهر گفت: روزه مهمترین عمل در مبارزه با نفس است وجز با تقوا وپرهیزکاری نمی توان به باطن روزه رسید.
کد خبر: ۸۶۹۹۹۰۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

به گزارش روابط عمومی سپاه قائم شهر، حجت الاسلام یدا.. غلامی در جمع پاسداران وسربازان سپاه قائم شهرگفت : روزه مهمترین عمل در مبارزه با نفس است وجز با تقوا وپرهیزکاری نمی توان به باطن روزه رسید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه در هیچ مکتبی گرسنگی و تشنگی فضیلت شمرده نمی شود افزود : سختیهای غذا نخوردن وتشنگی کشیدن باید مارا به باطن روزه برساند که آن هم رسیدن به خدا از راه تقوا وپرهزکاری است.

وی با بیان اینکه با نظر به آیات و روایات، جهاد بر3قسم جهاد اکبر،جهاد اصغر وجهاد کبیر تقسیم شده ادامه داد : در آیه 52 فرقان به جهاد کبیر اشاره شده است که در موضوع علمی،فکری،فرهنگی وجهاد با کجی ها وانحرافات وعدم اطاعت پذیری از کفار تاکید شده ومقام معظم رهبری نیز در سخنان اخیرشان به این موضوع پرداختند.

وی روزه را از مهمترین اعمال در مبارزه با نفس بیان کرد و افزود : تفاوتهای زیادی بین جهاد اصغر وجهاد اکبر وجود دارد که عبارتند از: 1-در جهاد اصغر دشمن عیان است و رودر رو با او مبارزه می کنید اما در جهاد اکبر دشمن همواره در کمین است و ناپیدا 2-در جهاداصغر زمان جهاد کوتاه است وبالاخره تمام می شود اما جهاد اکبر تا آخر عمر همراه آدمی است. 3-در جهاد اصغر مرگ یک بار واحتمالی است اما جهاد اکبر هر لحظه ممکن است مرگ معنویت،مرگ باورها واعتقادات وارزشها با انجام هر گناهی اتفاق بیافتد 4-در جهاد اصغر زمان و مکان مشخص ومعین است اما در جهاد اکبر در هر لحظه و مکان امکان درگیری و مغلوب شدن به دست دشمن هست 5-در جها د اصغر شکست از دشمن زود نمودار می شود اما در جهاد اکبر ممکن است هر روز شکست باشد ومتوجه نباشیم 6-در جهاد اصغر حمله وهجوم دشمن برنامه ریزی شده وبا استفاده از تجهیزات وامکانات می باشد اما در جهاد اکبر در هر لحظه وبدون برنامه با وسوسه نفس فوراً حمله صورت می گیرد

غلامی در ادامه تفاوت های بین جهاد اصغر و جهاد اکبر به هفتمین نقطه افتراق آن اشاره کرد و گفت: 7-صلحو سازش در جهاد اصغر وجود دارد اما در جهاد اکبر با نفس نمی توان صلح و سازش کرد. 8- فرار و عقب نشینی در جهاد اصغر با دشمن امکان دارد اما در جهاد اکبر چنین نیست وباید حتماًدشمن را سرکوب نمایی 9-جنگیدن برای ناتوانان در جهاد اصغرضرورت ندارد اما در جهاد اکبرهمه درگیرجنگ با نفسند 10- اگر کسی در جهاد اکبر پیروز شود در جهاد اصغر هم حتماًپیروز است اما عکس آن حاکم نیست11- حفظ وتداوم جهاد اصغر بوسیله جهاد اکبر است 12-در جهاد اکبر درگیری و جنگ با خود شیطان است امادر جهاد اصغر جنگ با پیروان شیطان است 13- در جهاد اصغرانسان می تواند با فکر و دست و زبان و .. بجنگد اما در جهاد اکبر عمل کننده اراده درونی خود انسان است14- در جهاد اصغر نیاز به تجهیزات مادی است اما در جهاد اکبر اشک و آه و ناله وزاری است.

حجت الاسلام غلامی در پایان شبهای قدر را بهترین فرصت برای جهاد با نفس بیان کرد وبا اشاره به دعای امام سجاد(ع)خاطر نشان کرد: شکر خدا را بخاطر حضور در این شبها بجای آوریم وازخداوند بخواهیم توفیق زنده ماندن در شبهای قدر سال های بعد برای درک این شبها را به ما بدهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها