استاد حوزه و دانشگاه گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی و عرفی برای هر مسلمان است که باید به آن توجه کند این دو فریضه الهی یک مسئولیت انقلابی است.
کد خبر: ۸۶۹۹۹۱۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام نبی‌الله بیاتی شامگاه گذشته در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به شرایط امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: شناخت معروف، احتمال تاثیر و تکرار اشتباه جزو شرایط امر به معروف و نهی منکر است.

وی افزود: آمرین به معروف و ناهیان از منکر نیز باید دارای شرایطی باشند که یکی از آن شرایط رعایت عدالت است، این دو فریضه دارای بخش های مهمی هستند که باید در جامعه اسلامی پیاده شوند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: توجه به کرامت انسانی، استفاده از قابلیت‌های هنر در امر به معروف و نهی منکر از روش های این واجب فراموش شده است.

حجت‌الاسلام بیاتی ادامه داد: باید در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر تلاش خود را مضاعف کنیم و تحقق این امر در گرو انسجام و اتحاد مردم و مسئولان است مختصر و مفید امر به معروف و نهی منکر کردن، مراعات مقام و نصب فرد را کردن، عیب را از آنچه که هست بزرگتر نشان ندادن و تدریجی امر به معروف و نهی منکر کردن از سایر روش های امر به معروف و نهی منکر به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای هر مسلمان یک وظیفه شرعی است گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی و عرفی برای هر مسلمان است که باید به آن توجه کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: بازگو کردن ابعاد و آثار و برکات انجام این فرایض و طرح نتایج ترک و آثار رها کردن آن و همچنین بیان تاریخچه آن در قالب امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در رفع مهجوریت این دو فریضه بسیار مهم مؤثر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات