خبرهای داغ:
یک زندانی یمنی که بعد از 14 سال از زندان گوانتانامو آزاد شده است، علیرغم آنکه مشخص شد هرگز جرمی مرتکب نشده بود به جای انتقال به کشورش به «مونته‌نگرو» منتقل شد.
کد خبر: ۸۷۰۰۰۰۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، «عبدالمالک وهاب الرحبی» زندانی 37 ساله گوانتانامو که در اصل اهل کشور «یمن» است، آزاد شد و به جای آنکه به کشورش فرستاده شود، به «مونته‌نگرو» منتقل شد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، این زندانی به واسطه دلایل مربوط به افراط‌گرایی بعد از گذراندن 14 سال حبس و در حالیکه هرگز به هیچ جرمی متهم نشده بود، به مونته‌نگرو منتقل شد.

«دیوید ریمس» وکیل الرحبی روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد: «او 14 سال انتظار کشید تا به خانواده و دخترش که هرگز او را ندیده است، ملحق شود. خوشحالیم که در نهایت آزاد شد».

عبدالمالک وهاب الرحبی در دسامبر 2014 از گناهان تبرئه شد. وکیل وی زمان ملحق شدن همسر و دختر الرحبی به وی در مونته‌نگرو را اعلام نکرد.

الرحبی در زمان افتتاح زندان گوانتانامو در این زندان محبوس شد و هرگز متهم به ارتکاب جرم نشد. ارتش آمریکا او را به ظن خدمت بعنوان یکی از محافظان «اسامه بن لادن» سرکرده سابق القاعده در افغانستان به گوانتانامو منتقل کرد.

طبق این گزارش، هنوز 79 زندانی در گوانتانامو محبوس هستند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا به طور مداوم خواستار تعطیلی گوانتانامو شده است و یکی از وعده‌های انتخاباتی او تعطیلی این زندان بود اما هم‌اکنون با نزدیک شدن پایان دو دوره ریاست‌جمهوری چهار ساله‌اش، این زندان همچنان باز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها