فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه وضعیت اجتماعی در کوی بازرگان را بسیار اسف بار خواند و افزود: معضلات حاشیه نشینی در کوی بازرگان به یک زخم چرکین تبدیل شده که اگر دُمل های آن سرباز کند سونامی شهر را فرا می گیرد که دیگر هیچ نهادی توان مقابله با اثرات مخرب آن را ندارد.
کد خبر: ۸۷۰۰۰۳۸
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: شهرستان تربت حیدریه حدود ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی حدود ۴۸ هزار نفر آن یعنی ۳۰ درصد این جمعیت در ۶ منطقه حاشیه نشین سکونت دارند.
 
وی تصریح کرد: یکی از نابهنجارترین این مناطق، کوی بازرگان بر سر راه زائران مشهد الرضا(ع) قرار گرفته که در سالهای اخیر به محل مهاجرت مهاجرینی از استانهای جنوبی کشور تبدیل شده که با خرید و فروش و استعمال مواد مخدر، سرقت، فسادهای اخلاقی و اجتماعی به یکی از مناطق پر حاشیه و خطرناک شهر معروف شده و با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه، اوضاع اجتماعی و فرهنگی آن در شان مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه تربت حیدریه نیست.
 
گرایلی نسبت به اوضاع فرهنگی و اجتماعی این منطقه هشدار داد و بیان داشت: معضلات حاشیه نشینی در کوی بازرگان به یک زخم چرکین تبدیل شده که اگر دُمل های آن سرباز کند سونامی شهر را فرا می گیرد که دیگر هیچ نهادی توان مقابله با اثرات مخرب آن را ندارد.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه ادامه داد: نکته جالب اینجاست که همه ساکنان و مراجعه کنندگان این منطقه آدم های بیسواد و یا کم سواد نیستند و بلکه در این رفت و آمدها و سکونتگاهها فارغ التحصیلانی از دانشگاه فردوسی مشهد و سایر دانشگاههای معتبر کشور با رشته های تخصصی شیمی، فیزیک و برق وجود دارند که متاسفانه آلوده به مواد مخدر سنتی و صنعتی شده اند.
 
وی عنوان کرد: ادامه این اوضاع منجر به انتقال آلودگی ها و بیماری های خطرناکی همچون هپاتیت cوb، ایدز، بیماریهای پوستی و واگیر دار و ….می شود که اگر مسئولین توجهی به آن نداشته باشند این معضل همه شهر را فرا می گیرد.
 
گرایلی افزود: خرید و فروش مواد مخدر به مانند نخود و کشمش در یک آرامش خاصی انجام می شود که بصورت کمی و کیفی و گروهی در ابتدای صبح و هنگام غروب این منطقه را به حاشیه امنی برای تجمع خرده فروشان و استعمال کنندگان مواد مخدر مبدل کرده است.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه یکی دیگر از معضلات این منطقه را فسادهای اخلاقی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: انگار کوی بازرگان از دایره حکومتی و نظارتی شهر تربت حیدریه خارج شده که در آن از دختران ۱۳ ساله تا ۲۵ ساله و همچنین زنان خیابانی در گودالهای حفر شده و حلبی آبادها به فساد اخلاقی گرفتار شدند.
 
وی از اعلام آمادگی سپاه برای ورود به این موضوع خبر داد و افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان حافط دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی این آمادگی را دارد تا بصورت مستمر و با هماهنگی و تعامل دستگاههای اجرائی و قضایی نسبت به رفع معضل کوی بازرگان اقدام نماید.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه راهکار اساسی رفع این معضل را مستلزم برنامه های فرهنگی و اجتماعی، اقدامات امنیتی و ایجاد فضایی پر نشاط برای منطقه عنوان کرد و گفت: باید با حداقل هزینه بیشترین بهره وری را ببریم و با ایجاد فعالیتهای مستمر فرهنگی اجتماعی، فضاهای ورزشی رو باز، برخورد مداوم با خرده فروشان و استعمال کنندگان مواد مخدر و جمع آوری زنان خیابانی این زخم چرکین را در حاشیه شهر تربت حیدریه مداوا کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها