در همایش مودت سپاه ناحیه دلیجان؛
حجت‌الاسلام اسکندری قرآن را کلام و معجزه الهی دانست و گفت: قرآن از شایستگی لازم برای هدایت، نورانیت و معنویت انسان برخوردار بوده و زنده کننده دل‌های زنگار گرفته است.
کد خبر: ۸۷۰۰۰۶۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام اسکندری شامگاه گذشته در نشست مودت با هدف تکریم و پاسداشت زحمات فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه ناحیه دلیجان برگزار شد با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماه خداى عزوجل و ماهى است كه خداوند كارهاى نیک را در آن دو چندان كند و بدی‌ها را در آن محو سازد، ماه بركت، ماه توبه و ماه آمرزش و ماه آزادى از آتش دوزخ و كامیاب شدن به بهشت است.

وی افزود: بهترین اعمال در شب‌ها و روزهای ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است و برگزاری محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان را فرصتی ارزشمند برای تبیین دستورات حیات بخش این کتاب آسمانی است.

حجت‌السلام اسکندری ادامه داد: قرآن کریم چراغ راه زندگی و عامل سعادت بشر است و در این ماه درهای رحمت به روی انسانها گشوده شده که باید از این ماه بیشترین فضیلت را ببریم، از قرآن غافل نشویم چراکه تلاوت قرآن انسان را نیکو و خوش خلق می‌سازد.

وی با تاکید بر توطئه دشمنان نظام اسلامی مبنی بر تفرقه در میان امت اسلام گفت: متولیان فرهنگی باید به این فرصت توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه این امر مقدمه‌ای برای خودشناسی و خداشناسی است و در این راستا باید قرآن و عترت به عنوان محور برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌السلام اسکندری تصریح کرد: در ماه رمضان، باید ویژگی همدم بودن با قرآن را در خود ایجاد کنیم و رابطه تنگاتنگ و جدی با آن داشته باشیم زیرا قرآن، کتاب کامل انسان سازی است، به گونه‌ای که همه برنامه‌ها و رموز تکامل را دربردارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات